МІЖНАРОДНА АКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-2-4

Ключові слова:

міжнародна академічна мобільність, індивідуальна освітня траєкторія, зовнішня і внутрішня мобільність, кредити ECTS, освітній стандарт, оцінка якості

Анотація

Реалізація індивідуальної освітньої траєкторії є одним із ключових пріоритетів сучасної вищої освіти. Основними аспектами, що забезпечують розвиток індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів вищої освіти, є: гнучкість освітніх програм, модульна структура освітніх програм, що дає змогу формувати індивідуальний навчальний план; можливість вибору дисциплін, тем курсових і кваліфікаційних робіт; визнання результатів неформальної та інформальної освіти. Важливою складовою індивідуальної освітньої траєкторії сучасного студента є міжнародна академічна мобільність. Академічна мобільність передбачає можливість студентів навчатися, стажуватися чи проводити дослідження в закордонних освітніх або наукових установах. Основні переваги мобільності – розширення світогляду, удосконалення мовних навичок, набуття міжкультурних компетенцій, доступ до кращих освітніх ресурсів і можливостей. Академічна мобільність дає можливість реалізувати унікальні індивідуальні освітні потреби й інтереси, інтегрувати досвід академічної мобільності в навчальний план та визнання результатів. Вирізняють внутрішню і зовнішню академічну мобільність. Внутрішня академічна мобільність реалізується між ЗВО в межах однієї країни. Зовнішня або міжнародна академічна мобільність реалізується між закладами вищої освіти (ЗВО) різних країн. За способом організації виділяють організовану, що реалізується в межах міжуніверситетського академічного партнерства, та індивідуальну, що реалізується з власної ініціативи студента. Форми та види академічної мобільності визначаються договорами про співпрацю між ЗВО. Академічна свобода здобувачів вищої освіти надає право самостійно вибирати індивідуальну освітню траєкторію, реалізувати можливість зміни спеціалізації, переведення на іншу програму, активно брати участь у формуванні індивідуального навчального плану, що сприяє формуванню відповідальної, всебічно розвиненої, конкурентоспроможної та самореалізованої особистості.

Посилання

Положення про академічну мобільність та відрядження у Національному медичному університеті імені О. О. Богомольця № 12 від 25.07.2020.

Положення про порядок оцінювання знань студентів під час поточного та кінцевого контролю з дисципліни.

Волкова Г., Добовенко З., Лехніцька С. Формування професійних компетентностей у студентів-медиків. Тенденції і перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації. 2020. С. 102–104.

Дубовенко З. О., Лехніцька С. І. Індивідуальна освітня траєкторія студентів іноземців медичного факультету. Implementation of modern science and practice. 2021. С. 350–352.

Лехніцька С. І., Саханда І. В. Індивідуальна освітня траєкторія студентів-іноземців фармацевтичного факультету. Актуальні питання вищої медичної (фармацевтичної) освіти: виклики сьогодення та перспективи їх вирішення : матеріали XVIIІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю в онлайн-режимі за допомогою системи Microsoft Teams. 2021. С. 300–303.

https://erasmusplus.org.ua/news/zbilsheno-byudzhet-pidtrymky-ukrayiny-v-onovlenij-shhorichnij-programi-erazmusna-2023-r/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-11

Як цитувати

Лехніцька, С. І., & Саханда, І. В. (2024). МІЖНАРОДНА АКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (2), 20–23. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-2-4