ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ НАВИЧОК У МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-2-3Ключові слова:
академічна культура, варіативна дисципліна, дослідницька компетентність, фармаціяАнотація
Актуальність. Дослідницькі навички роблять фармацевтів більш компетентними й багатогранними фахівцями, які можуть значно впливати на розвиток фармацевтичної науки та практики, а також на покращення загального стану здоров’я населення. Мета статті: опис структури й основних завдань нової варіативної дисципліни «Розвиток дослідницьких навичок» на кафедрі аналітичної, фізичної та колоїдної хімії Національного медичного університету імені О. О. Богомольця. Методи досліджень: бібліосемантичний аналіз, структурно-логічний аналіз, власний досвід авторів щодо наукової співпраці зі здобувачами вищої освіти. Виклад основного матеріалу. Варіативна дисципліна «Розвиток дослідницьких навичок» запропонована як освітній компонент третього року навчання для здобувачів вищої освіти за спеціальністю 226 «Фармація, промислова фармація». Структура дисципліни для здобувачів вищої освіти денної форми навчання: загальна кількість годин − 90, з них 10 годин – лекції, 20 годин – практичні заняття та 60 годин – самостійна робота. Форма контролю успішності навчання – диференційований залік. Представлено опис лекцій і практичних занять нової дисципліни. Мета запропонованого до вивчення матеріалу − закладення фундаменту для формування академічної культури здобувача вищої освіти через призму дотримання принципів наукової етики, розвиток комунікаційних навичок, розвиток навичок написання наукових текстів і критичного мислення. Практичні навички, якими оволодіють здобувачі вищої освіти, передбачають уміння узагальнювати й аналізувати інформацію, правильно оформлювати список використаних джерел під час написання наукових робіт відповідно до різних стилів цитування, формулювати структурні елементи наукового тексту, писати тези наукової доповіді, представляти результати наукової роботи, дотримуватися принципів академічної доброчесності у своїй дослідницькій діяльності. Висновки. Вивчення здобувачами вищої освіти варіативної складової «Розвиток дослідницьких навичок» забезпечує набуття таких необхідних навичок та умінь, як застосовування наукових стандартів в пошуку й використанні інформації для дослідницької роботи, підготовка якісних академічних робіт, самореалізація у навчальній і подальшій професійній діяльності з позицій наукової етики та поваги до інтелектуальної власності.
Посилання
Пельо І. М., Рева Т. Д., Ніженковська І. В., Козак Н. Д., & Коновалова Л. Д. Тенденції професійної підготовки фахівців із фармації в Україні. Медичні перспективи. 25 (3). 2020. С. 4–8.
Рева Т. Д., Ніженковська І. В., Стучинська Н. В., & Чхало О. М. Стан і перспективи розвитку національної вищої фармацевтичної освіти. Медичні перспективи. 25 (2). 2020. С. 19–25.
Dalton K., Byrne S. Role of the pharmacist in reducing healthcare costs: current insights. Integrated Pharmacy Research and Practice. N 6. 2017. P. 37–46.
Kokane J. V., Avhad P. S. Role of pharmacist in health care system. Journal of Community Health Management. 3 (1). 2016. P. 37–40.
Perez A., Rabionet S., Bleidt B. Teaching research skills to student pharmacists in one semester: an applied research elective. American Journal of Pharmaceutical Education. 81 (1). 2017. 16.
Smith S. E., Newsome A. S., Hawkins W. A., Bland C. M., Branan T. N. Teaching research skills to student pharmacists: a multi-campus, multi-semester applied critical care research elective. Currents in Pharmacy Teaching and Learning. 12 (6). 2020. P. 735–740.
Nissen L. M., Singleton J. A. Leadership in pharmacy education. In Pharmacy Education in the Twenty First Century and Beyond. Academic Press. 2018. P. 297–309.
URL: https://nmuofficial.com/navchalno-metodychnyj-viddil/akredytatsiya-ta-litsenzuvannya/2023-rik/.
Pushkarova Y., Zaitseva G. Designing an Online Course for Pharmacy Students: Case Study of Basics of Chemical Metrology. Anatolian Journal of Education. 7 (2). 2022. P. 1–10.
Pushkarova Y., Zaitseva G., Bolotnikova A., Reva T., Chkhalo O. Development of elective courses for foreign students of the faculty of pharmacy. European Science. 2 (sge15-02). 2022. P. 49–60.
Хайтович М. В., Пінський Л. Л., Темірова О. А., Афанасьєва І. О., Потаскалова В. С., Трофімова Т. С., Савельєва-Кулик Н. О. Використання фармакологічних баз даних для додипломної наукової освіти студентів медичних та фармацевтичних факультетів. Медицина та фармація: освітні дискурси. № 2. 2023. С. 49–55.