ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІРТУАЛЬНОГО СВІТУ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-2-6

Ключові слова:

новітні інформаційно-комунікаційні технології, віртуальний світ, цифрові технології, освітні програмні продукти, іноземна мова, іншомовна компетентність, міжкультурний діалог

Анотація

У статті було розглянуто шляхи та інструменти застосування можливостей новітніх технологій віртуального світу для набуття іншомовної комунікативної компетентності здобувачами освіти у процесі вивчення іноземної мови. Наразі новітні технології відкрили перед здобувачами освіти нові можливості стосовно додаткового вивчення іноземної мови, адже віртуальний світ надав доступ до: соціальних мереж та соціальних медіа, ринку ІТ, фрілансу, мережевих комп’ютерних ігор, віртуальних розваг, електронних бібліотек різножанрової літератури, фільмотек, збірок пісень, віршів тощо, а також до засобів масової комунікації, персональних вебсайтів та веб-сторінок викладачів, блогерів, публічних людей (політиків, спортсменів, діячів культури тощо). Наразі технічні можливості дають змогу застосовувати вказані вище елементи до освітнього процесу як в аудиторії, так і за її межами, оскільки безпосереднє перебування у мовному середовищі прискорює процеси набуття відповідних компетентностей у частині вивчення іноземних мов. Це також дає змогу віртуально комунікувати з носіями іноземних мов, їх культурою, звичаями тощо. Використання новітніх сучасних цифрових і віртуальних технологій та інструментів у сучасних методиках навчання позитивним чином сприймається здобувачами вищої освіти, адже вони є цифровим поколінням, для якого віртуальний світ, соціальні мережі, комп’ютер, мобільний термінал є звичним, а тому і комунікації на одному новому ментальному рівні між викладачем та здобувачем освіти приносять гарний результат. Досягнення такого ефекту потребує від викладачів та методистів додаткових знань та умінь не тільки у сфері педагогіки, а і комп’ютерній, програмній та цифровій сферах для можливості здійснення підготовки до занять та їх проведення на відповідному новому рівні, а саме: готувати презентації, створювати та вести заняття в онлайн режимі з використанням відповідних цифрових програмних інструментів, вільно користуватися гаджетами, месенджерами, віртуальними освітніми майданчиками та освітніми програмними продуктами. Отже, використання віртуального світу для вивчення іноземних мов є не тільки ефективним, а і корисним як для здобувача освіти (набуває компетентності з іноземної мови), так і для викладача (набуває компетентності роботи з новими гаджетами у новому віртуальному просторі з цифровими технологіями).

Посилання

Воітко О. Вивчення іноземних мов через соціальні мережі. Український Педагогічний журнал, 1, 2019. С. 57–68. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2019-1-57-68. URL : https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/21/6.

Дашко Л.Т., Дубицька О.Б. Віртуальна реальність як інструментарій едютейнменту в мовній освіті. Молодий вчений, № 4.2 (68.2), 2019. URL: С. 52-58. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/4.2/14.pdf. (дата звернення: 20.11.2023).

Де українці можуть вивчити іноземні мови: безкоштовні онлайн-платформи. 30.03.2022. URL : http://surl.li/ntlim.(дата звернення: 21.11.2023).

Коцюба Р. Б. Використання віртуальних навчальних програм при вивченні іноземної мови професійного спрямування. Інформаційні технології і засоби навчання. 2013. Том 37. № 5. С. 43–52.

Кулєшов С.О. Використання VR-технологій в процесі викладання іноземної мови. Сучасні технології в педагогічній науці. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/210562976.pdf. (дата звернення: 19.11.2023).

Набок М.М., Німенко Н.А., Чернякова А.В. Інноваційні технології етно-краєзнавчих студій у процесі мовної підготовки іноземних студентів. 2020. URL: http://surl.li/ntlfk (дата звернення: 18.11.2023).

Малінко О.Г., Циганок З.А. Сучасні підходи до вивчення іноземної мови у ВНЗ світу. Сучасні концепції та тенденції навчання іноземної мови у глобальному світі : зб. матеріалів Міжнар. міжвуз. наук.-метод. конф., 5 жовт. 2010 р. : ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун‑т ім. В. Гетьмана». Київ : КНЕУ, 2010. С. 90–95.

Мірошнікова А. Яким буде наступне покоління дітей. URL: https://osvitoria.media/opinions/yakym-bude-nastupnepokolinnya-ditej/ (дата звернення: 20.11.2023).

Kim D., Vorobel O., & King B. Students’ use of second life in learning Spanish as a foreign language. Journal of Second Language Teaching and Research. 6(1). 2018. рр. 109–142. URL: https://pops.uclan.ac.uk/index.php/jsltr/article/view/526. (дата звернення: 18.11.2023).

Xavier Dorveaux. Apprendre une langue dans un monde virtuel. Vous voulez vous plonger dans l’anglais et l’espagnol sans passer par Londres et Madrid? Une solution nouvelle : l’immersion totale dans un cours virtuel. Publié le 14 juillet 2007 à 15h06, mis à jour le 14 juillet 2007 à 15h06. URL: https://www.lemonde.fr/vous/article/2007/07/14/apprendreune-langue-dans-un-monde-virtuel_935560_3238.html. (дата звернення: 20.11.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-30

Як цитувати

Скибун, Н. Д., & Ісмаілова, Л. Л. (2023). ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІРТУАЛЬНОГО СВІТУ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (2), 38–43. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-2-6