INTERMEDIATE ATTESTATION AS AN INTEGRAL COMPONENT OF MONITORING STUDENT ACADEMIC ACHIEVEMENT
DOI:
https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-1-5Keywords:
intermediate attestation, educational process, academic achievement, assessment, students, ECTS, academic debt, competence, knowledge assessment, academic disciplines, motivation, quality assessment.Abstract
The main direction of educational activity at the Bogomolets National Medical University is training at all levels of higher education (bachelor’s, master’s, educational, scientific, research) of highly qualified and competitive specialists in the national and international labor markets for scientific and educational institutions, government agencies, enterprises, institutions and organizations of all forms of ownership, and the promotion of national, cultural and human values. The educational process is carried out taking into account the mechanisms and procedures recognized in the European Higher Education Area and recommended by the European Credit Transfer and Accumulation System in compliance with the requirements of the Standards. The assessment of learning outcomes is based on the principles of objectivity, academic integrity, systematicity and consistency, planning, unity of requirements, openness, transparency, accessibility and clarity of the assessment methodology, and consideration of individual capabilities of students. Intermediate certification should determine the totality of student knowledge gained during all types of classes and independent work at the time of its implementation in the relevant discipline. The results of the intermediate certification are determined by the academic group teacher determining the current academic performance of the University students, attendance at classes and timeliness of thematic and module tests.
References
Положення про порядок оцінювання знань студентів під час поточного та кінцевого контролю з дисципліни.
Волкова Г., Добовенко З., Лехніцька С. Формування професійних компетентностей у студентів-медиків. Тенденції і перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації. 2020. С. 102–104.
Дубовенко З.О., Лехніцька С.І. Індивідуальна освітня траєкторія студентів іноземців медичного факультету. Implementation of modern science and practice. 2021. С. 350–352.
Лехніцька С.І., Саханда І.В. Індивідуальна освітня траєкторія студентів-іноземців фармацевтичного факультету. Актуальні питання вищої медичної (фармацевтичної) освіти: виклики сьогодення та перспективи їх вирішення: матеріали XVIIІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю в онлайн-режимі за допомогою системи Microsoft Teams. 2021. С. 300–303.