ФОРМУВАННЯ ФАХОВО СПРЯМОВАНИХ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАГІСТРІВ ФАРМАЦІЇ ЗАСОБАМИ МОДЕЛЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕКЛАМИ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-2-7Ключові слова:
моделювання, компетентності, MatCAD, Python, гістерезис, S-подібні (логістичні) криві, ефективність рекламиАнотація
У цій роботі проведено ґрунтовний аналіз наукової літератури, що описує фізичні процеси, у яких спостерігається явище гістерезису, а також геометричні характеристики s-подібних (логістичних) кривих. Проаналізовано публікації, що містять математичні моделі, застосовувані в маркетингу та менеджменті. Основну увагу приділено дослідженню можливостей поєднання фізичних і математичних аспектів у навчальному процесі під час викладання дисципліни «Комп’ютерне моделювання у фармації». У роботі детально розглянуто використання логістичної кривої для моделювання ефективності рекламних кампаній фармацевтичної продукції як засіб формування фахово спрямованих предметних компетентностей студентів фармацевтичних спеціальностей. Зокрема, досліджено, як математичні моделі можуть бути застосовані для аналізу та прогнозування результативності рекламних заходів, визначення оптимальних стратегій і ресурсів, що дають змогу підвищити конкурентоспроможність фармацевтичних підприємств. Окремо виділено аспекти, пов’язані з формуванням професійно спрямованих предметних компетентностей студентів фармацевтичних спеціальностей. Зокрема, розглядається, як інтеграція фізичних і математичних аспектів у навчальний процес сприяє розвитку навичок аналізу даних, математичного моделювання та стратегічного мислення. Це підвищує здатність майбутніх фахівців ефективно працювати в умовах ринкової економіки, розробляти та впроваджувати ефективні маркетингові стратегії, а також здійснювати обґрунтоване прийняття рішень на основі аналізу даних. У процесі дослідження комп’ютерна модель логістичної кривої була реалізована за допомогою двох програмних засобів: мови програмування Python та Mathcad 15. Під час реалізації моделі в Mathcad 15 було використано математичну модель, яку розв’язували методом Рунге – Кутта. Використання цих інструментів дало змогу забезпечити високу точність та надійність отриманих результатів, а також продемонструвало практичні аспекти застосування різних програмних платформ для моделювання й аналізу. Значну увагу приділено практичним аспектам впровадження запропонованої моделі в освітній процес. Зокрема, описано конкретні методики та підходи, що дають змогу ефективно інтегрувати теоретичні знання з фізики та математики у практичні заняття з комп’ютерного моделювання. Таким чином, робота являє собою комплексне дослідження, що поєднує теоретичні та практичні аспекти, спрямовані на вдосконалення навчального процесу й підвищення конкурентоспроможності фармацевтичних підприємств за допомогою ефективного використання математичних моделей у маркетингу. Мета нашої роботи полягає у вдосконаленні фахово спрямованих предметних компетентностей магістрів фармації та їх практичних навичок із метою підвищення конкурентоспроможності на фармацевтичному ринку. У цьому дослідженні ми розглядаємо можливості використання моделювання ефективності реклами як інструмента для розвитку вказаних компетентностей. Ми прагнемо навчити майбутніх фахівців ефективно використовувати теоретичні знання для успішного вирішення реальних завдань, зокрема аналізу можливостей використання логістичної кривої для моделювання ефективності реклами у фармацевтичній сфері. Результати досліджень та їх обговорення. Формування фахових компетентностей у студентів є одним із ключових завдань сучасної освіти. Це процес, спрямований на розвиток не лише теоретичних знань, але й практичних навичок та особистісних якостей, які потрібні для успішної професійної діяльності. У контексті нашого дослідження формування фахових компетентностей у магістрів фармації може передбачати розвиток їхньої здатності застосовувати математичні моделі для аналізу ефективності рекламних кампаній у фармацевтичній галузі. Такий підхід допомагає студентам збагатити свій арсенал професійних інструментів і підвищити їхню конкурентоспроможність на ринку праці. Результати дослідження щодо моделювання ефективності реклами фармацевтичної продукції з використанням логістичної кривої показали, що використання математичних моделей, таких як логістична крива, дає змогу підібрати оптимальні рекламні стратегії для фармацевтичних продуктів. Це може буи оптимальне розподілення рекламного бюджету між різними каналами реклами, а також визначення оптимальних моментів і частоти рекламних кампаній. Дослідження також дало змогу виявити точку насичення, коли додаткові рекламні витрати припиняють приносити значний зріст споживчого попиту. Висновки. Отримані результати вказують на важливість поєднання теоретичних знань із практичним досвідом у навчальному процесі. Дослідження підтверджує, що моделювання ефективності реклами фармацевтичної продукції є актуальною темою, особливо з урахуванням потреби у формуванні фахово спрямованих предметних компетентностей магістрів фармації. Цей підхід дає змогу не лише аналізувати ефективність рекламних стратегій, але й розвивати у студентів необхідні навички для професійного використання таких інструментів у майбутній кар’єрі. Таке дослідження є важливим кроком у покращенні навчального процесу та підвищенні якості освіти у галузі фармації.
Посилання
Геометричні характеристики s-подібних (логістичних) кривих, що застосовуються при моделюванні явища гістерезису / С. В. Гадецька, В. Ю. Дубницький, Ю. І. Кушнерук, Л. Д. Філатова та О. І. Ходирєв. Системи обробки інформації, 2021. https://api.semanticscholar.org/CorpusID:239247764.
Математичні моделі в маркетингу та менеджменті : навч. посіб. / уклад. Гамалій В. Ф., Сотніков В. С., Жовновач Р. І., Вишневська В. А., Загреба М. М., Ніколаєв І. В. Вид. 3-тє, доп. та перероб. Кропивницький, 2023. 181 с.
Планування маркетингової політики фармацевтичного підприємства. Формування асортиментної політики. Управління товарними запасами. Персональний продаж та стимулювання збуту лікарських засобів : навчальний посібник для керівників фармацевтів / провізорів-інтернів на базах стажування / І. В. Бушуєва, Н. М. Борисенко, Т. Г. Литвиненкова. ЗДМУ, 2022.
Caulkins JP. Interaction of Pricing, Advertising and Experience Quality: A Dynamic Analysis / JP Caulkins, G. Feichtinger, D. Grass, RF Hartl, PM Kort and A. Seidl // European Journal of Operational Research. 2016.
Korotunova, O. Mathematical modeling of cylindrical structures under impulse loading [Електронний ресурс] / O. Korotunova, Yu. Mastynovsky, G.Shyshkanova // Mathematics in Technical and Natural Sciences : матеріали гібридної міжнар. наук. конф., Албена, 21–26 червня 2023 р. Софія, Болгарія, 2023. C. 34.