COMPUTER TESTING AS AN ELEMENT OF THE INTERNAL SYSTEM OF EDUCATION QUALITY ASSURANCE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-1-1

Keywords:

internal system of education quality assurance; monitoring; progress; computer testing; students of higher education.

Abstract

The article presents the results of a scientific study on the creation and functioning of the internal system for ensuring the quality of education at the Bogomolets National Medical University. Currently, the resolution of issues related to the creation of an internal system for ensuring the quality of education at the Bogomolets National Medical University is quite relevant. Since, in connection with the full-scale invasion of the russian federation on the territory of Ukraine, the circumstances in which educational services are provided have changed. One of the elements of the system of internal quality assurance of education is computer testing on the LIKAR_NMU distance learning platform. Recently, at the Bogomolets National Medical University have been made transformational changes in order to provide high-quality educational services. Among them is the creation of an educational and scientific center for medical simulations, as well as an educational and scientific center for the administration of the educational process and monitoring of internal systems for ensuring the quality of education, in the structure of which the department of educational and methodological work of licensing and accreditation and the department of information technologies and distance education. Medical Faculty № 4 was reorganized into an educational and scientific institute of public health and preventive medicine, and the medical and psychological faculty into an educational and scientific institute of mental health. All these measures are dictated by today's requirements and a far-sighted view of the development of medical education. Computer testing is one of the means of monitoring the success of students of higher education and is used at all stages of education. In recent years, the effectiveness of computer-based testing as a method has been confirmed during preparation for integrated licensing exams KROK 1, English language for professional direction, KROK 2 and KROK 3. Thus, computer testing at Bogomolets NMU is defined as one of the constituent elements of the internal system of ensuring the quality of education.

References

Kuchyn IL, Vlasenko OM, Gashenko IA, Mykytenko PV, Kucherenko II. Creating the informational and educational environment of the University based on the distance learning platform LIKAR_NMU. Arch Pharm Pract. 2021. 12(2). Р. 66–74. DOI: 10.51847/5zZerOAbwA.

Kuchyn, Y., Naumenko, O., Vlasenko, O., Lytvynova, S., Burov, O., Kucherenko, I. and Mykytenko, P., 2022. The experience of designing a single information and educational environment of the university “NMU Digital”. Educational Technology Quarterly. 2022. (1). P. 73–87. DOI: 10.55056/etq.10.

Кучеренко І.І. Формування інформатичної компетентності майбутніх магістрів фармації в умовах дистанційного навчання : дис. … док. філософії : 011 Освітні, педагогічні науки. Київ, 2021.

Булах, І.Є., Войтенко, Л.П., & Антоненко, Ю.П. Моніторинг якості медичної освіти. Міжнародний досвід. Медична освіта. 2018. 3. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2018.3.9328.

Кучин Ю., Власенко О., Кучеренко І. Комп’ютерне тестування в системі моніторингу успішності майбутніх магістрів М(Ф)ЗВО. Фізико-математична освіта. 2022. Том 35. № 3. С. 41–49. DOI: 10.31110/2413-1571-2022-035-3-006.

ДНП «Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки «Медицина» і «Фармація» при Міністерстві охорони здоров’я України». URL: https://www.testcentr.org.ua/uk/.

Kukhar L., Matviichuk L., & Hnedko N. Examining factors of using information and communication technologies for e-learning organization. Science and Education. 2017. 6. Р. 68–73. URL: https://doi.org/10.24195/2414-4665-2017-6-11.

Кухар Л.О. Теоретичні аспекти освітнього моніторингу. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. 2010. 22. С. 228–232.

Сергієнко В.П., Кухар Л.О., Галицький О.В. Використання вбудованої системи аналізу тестових завдань в LCMS MOODLE. Інформаційні технології і засоби навчання. 2014. 41(3). С. 196–208.

Сергієнко В.П. Методичні рекомендації зі створення тестових завдань та тестів у системі управління навчальними матеріалами MOODLE. Київ : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014 р. 100 с.

Микитенко П.В. Реалізація адаптивного тестування засобами комп’ютерно орієнтованих технологій освітніх вимірювань. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи: збірник наукових праць. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. Випуск 43. С. 141–148.

Published

2023-11-30

How to Cite

Kuchyn, I., & Kucherenko, I. (2023). COMPUTER TESTING AS AN ELEMENT OF THE INTERNAL SYSTEM OF EDUCATION QUALITY ASSURANCE. Медицина та фармація: освітні дискурси, (1), 3–8. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-1-1