ПРЕЗЕНТАЦІЇ НАУКОВИХ ТРЕНДІВ ЯК НАВЧАЛЬНИЙ ЗАСІБ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ: ФІЗИКО-ТЕХНІЧНІ ВІДКРИТТЯ В ДІАГНОСТИЧНІЙ РАДІОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-1-3Ключові слова:
професійна освіта, медична та біологічна фізика, науковий тренд, презентація наукових трендів, тенденція, фізико-технічні відкриття, діагностична радіологія.Анотація
Інтенсивний розвиток науки та техніки, перетворення в суспільстві потребують від особистості глибоких і стійких знань, уміння самостійно оволодівати ними, вдосконалювати та застосовувати здобуті знання для вирішення теоретичних та практичних задач і проблем, що стоять перед майбутнім фахівцем галузі охорони здоров’я. Одним із способів вирішення цих завдань є удосконалення методики використання фізико-технічних відкриттів на етапі допрофесійної освіти та її розроблення на етапі професійної освіти (курс медичної та біологічної фізики в медичних (фармацевтичних) закладах вищої освіти). Встановлено, що проблема комплексного використання фізико-технічних відкриттів у методиці навчання майбутніх лікарів у вітчизняній науковій літературі практично не досліджувалася, незважаючи на те, що дисципліна «Медична та біологічна фізика» завдяки фізико-технічним відкриттям зазнає змін і впливає на рівень розвитку медичної техніки для діагностики та лікування захворювань. Визначено особливості використання фізико-технічних відкриттів з позицій цілісності та наступності у навчанні медичної та біологічної фізики у медичних закладах вищої освіти при використанні сучасного методу навчання; визначено можливості інструментарію презентацій наукових трендів. Обґрунтовано та визначено термін «науковий тренд», узагальнено його зміст та суть. Досліджено загальні підходи до визначення сучасного терміна «тренд» в різних галузях знань. Виокремлено три спільні його характеристики, зокрема в прикладних науках (економіка, статистика та ін.). Обґрунтовано термін «науковий тренд реального часу» (real-time trend) для аналізу сучасних фізико-технічних відкриттів та «науковий тренд минулого» (historical trend) для аналізу тенденційних змін, пов’язаних з фізико-технічними відкриттями, що відбулися в минулому, та доведено ефективність використання презентацій наукових трендів на практичних заняттях з дисципліни «Медична та біологічна фізика», як сучасного методу навчання, у вигляді мультимедійних та графічних презентацій. На основі кількісного і графічного виміру розроблено науковий тренд за темою «Фізико-технічні відкриття в діагностичній радіології» для змістового модуля «Основи електронної медичної апаратури». Досліджено тенденційний розвиток фізико-технічних відкриттів в діагностичній радіології в часовому, кількісному та змінному показнику.
Посилання
Merriam Webster Dictionary. 1828. ‘Trend’. URL: https://www.merriam-webster.com/dictionary/trend/.
WordSens.eu. 2016. ‘Tendentia (Latin): meaning, definition, traslation’. URL: http://www.wordsense.eu/tendentia/.
Гриценко Н.Л., Чалий О.В., Стучинська Н.В. Методичні засади використання фізико-технічних відкриттів в курсі медичної та біологічної фізики майбутніх лікарів. Theoretical foundations of the functioning of education. Ways to improve the effectiveness of educational activities: collective monograph. Boston: Primedia eLaunch, 2021. Pp. 523–531. DOI: 10.46299/ISG.2021.MONO.PED.II-523-531/.
Dow Theory: Introduction. Investopedia: website. URL: http://www.investopedia.com/university/dowtheory/.
Google Trends: website. URL: https://trends.google.com/trends/?hl=ru&geo=US/.
Barros R. The Nature of Trends: Strategies and Concepts for Successful Investing and Trading Wiley Trading. New York, 2007. 181 p.
Проект «Цифрова аджента України – 2020» (2016, грудень). Торгово-промислова палата України: веб-сайт. URL: https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf.
Гриневич Л.М. Освіта після пандемії. Частина 2. Тренди майбутньої шкільної освіти. Нова українська школа: веб-сайт. URL: https://nus.org.ua/view/osvita-pislya-pandemiyi-chastyna-2-trendy-majbutnogo-shkilnoyi-osvity//.
NMC Horizon Report Preview (2018). EDUCAUSE: website. URL: https://library.educause.edu/resources/2018/8/2018-nmc-horizon-report.
Гриценко Н.Л. Презентації наукових трендів як навчальний засіб: про фізико-технічні відкриття у медичній радіології. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ : Гнозис, 2013. Дод. 1. до Вип. 31, Т. 4(46). С. 123–128.
Економічна стратегія України 2030. Український інститут майбутнього: веб-сайт. URL: https://strategy.uifuture.org/anal%D1%96z-sv%D1%96tovix-trend%D1%96v-do-2030e.html.