НОРМАТИВНІ ЗАСАДИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ МЕДИЦИНИ З БІОСТАТИСТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-2-7

Ключові слова:

галузь знань, спеціальність, освітня програма, компетентність магістра медицини, кваліфікація магістра медицини, результат навчання, робоча програма, біостатистика

Анотація

Статтю присвячено дослідженню державного стандарту та освітніх програм підготовки майбутніх магістрів медицини відповідно до сучасних потреб і врахування тенденцій розвитку вищої медичної освіти та запитів суспільства. Здійснено аналіз тезаурусу державного стандарту підготовки магістрів за спеціальністю «Медицина», освітніх програм у закладах вищої медичної освіти України. Встановлено з позиції мети та завдань дослідження цілі навчання та інтегральну компетентність (містять набуття здатності розв’язувати складні задачі та проблеми, у тому числі дослідницького та інноваційного характеру у сфері медицини, що неможливо здійснювати без знань з біостатистики); загальні компетентності (здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, здатність приймати обґрунтовані рішення, здатність використовувати інформаційні і комунікаційні технології, здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел), спеціальні (фахові, предметні) компетентності (здатність збирати медичну інформацію про пацієнта і аналізувати клінічні дані, здатність до визначення необхідного переліку лабораторних та інструментальних досліджень та оцінки їх результатів, здатність до оцінювання впливу навколишнього середовища, соціально-економічних та біологічних детермінант на стан здоров’я індивідуума, сім’ї, популяції, здатність до проведення аналізу діяльності лікаря, підрозділу, закладу охорони здоров’я, забезпечення якості медичної допомоги і підвищення ефективності використання медичних ресурсів, здатність до проведення епідеміологічних та медико-статистичних досліджень здоров’я населення; обробки соціальної, економічної та медичної інформації); програмні результати навчання (спеціалізовані концептуальні знання, що включають наукові здобутки у сфері охорони здоров’я і є основою для проведення досліджень, критичне осмислення проблем у сфері медицини та дотичних до неї міждисциплінарних проблем, аналізувати епідеміологічний стан та проводити заходи масової й індивідуальної, загальної та локальної профілактики інфекційних захворювань, відшуковувати необхідну інформацію у професійній літературі та базах даних інших джерелах, аналізувати, оцінювати та застосовувати цю інформацію, застосовувати сучасні цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення, статистичні методи аналізу даних для розв’язання складних задач охорони здоров’я), що визначають важливість та доцільність навчання біостатистики майбутніх магістрів медицини. Виокремлені загальні й фахові компетентності та результати навчання включено до робочої програми з біостатистики.

Посилання

The 17 goals. URL: https://sdgs.un.org/goals (дата звернення: 20.09.2023).

Указ Президента України «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019#Text (дата звернення: 20.09.2023).

Єдина державна електронна база з питань освіти. URL: https://vstup.edbo.gov.ua/ (дата звернення: 21.09.2023).

Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII (зі змінами). URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення: 18.09.2023).

Закон України «Про освіту» від 28.09.2017 № 2145-VIII. (зі змінами). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 18.09.2023).

Методичні рекомендації щодо розроблення стандартів вищої освіти. Затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від «01» червня 2017 № 600 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від «21» грудня 2017 № 1648). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/rekomendatsii-1648.pdf (дата звернення: 23.01.2022).

Національний освітньо-науковий глосарій. Київ : ТОВ «КОНВІ ПРІНТ», 2018. 524 с.

Паризьке комюніке. Париж, 25 травня 2018 р. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/Новини/2018/06/06/12/pariscommuniqueenua2018.pdf (дата звернення: 27.09.2023).

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності» від 30 грудня 2015 р. № 1187. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1187-2015-%D0%BF#Text (дата звернення: 30.09.2023).

Стандарт вищої освіти другого (магістерського) рівня, галузь знань 22 Охорона здоров’я, спеціальність 222 Медицина. Затверджено та введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 08.11.2021 р. № 1197. Київ: Міністерство освіти і науки України, 2021. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/11/09/222-Medytsyna.mahistr.09.11.pdf (дата звернення: 11.06.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-30

Як цитувати

Слуту, Н. Ю. (2023). НОРМАТИВНІ ЗАСАДИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ МЕДИЦИНИ З БІОСТАТИСТИКИ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (2), 44–48. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-2-7