ОРГАНІЗАЦІЯ ВЗАЄМОДІЇ ВИКЛАДАЧА ТА СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ІНТЕРАКТИВНИХ ОСВІТНІХ ПРАКТИК
DOI:
https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-1-6Ключові слова:
мовне навчання, інтерактивний метод, інтерактивна технологія, інтерактивне заняття, педагогічна взаємодія, форми взаємодії викладача та студентів, професійна культура, медична комунікація.Анотація
Стаття актуалізує проблему організації та впровадження інтерактивних форм взаємодії в системі «викладач – студент» у процесі мовного навчання в медичному закладі вищої освіти. Автори мали на меті розглянути проблеми використання інтерактивних методів мовного навчання вітчизняних студентів медичних закладів вищої освіти як умови успішної взаємодії викладача і студентів в освітньому процесі. У статті представлено інтерактивні форми педагогічної взаємодії зі студентами, що використовуються авторами у своїй педагогічній діяльності й апробовані під час викладання вибіркової дисципліни «Інтерактивні мовні практики з медичної комунікації» для вітчизняних студентів ІІ курсу на кафедрі мовної підготовки Національного медичного університету ім. О.О. Богомольця. Дослідження врахувало результати студентського анкетування, проведеного з метою аналізу процесу впровадження вищевказаної дисципліни у навчальний процес. Знання основних мовних засад фахової комунікації на рівні, достатньому для здійснення пізнавальної діяльності в навчально-професійній сфері, та практичне володіння студентами інструментарієм інтерактивного навчання для дослідження сучасного українського медичного дискурсу визначено як основні цілі вивчення означеної дисципліни. Встановлено, що ефективність інтерактивного навчання багато в чому зумовлена ретельною методичною та методологічною підготовкою викладача і, в цілому, рівнем його професійної культури, а також готовністю самих здобувачів вищої освіти до комунікації за принципами навчального співробітництва в інтерактивній освіті. Результати впровадження курсу дали підстави констатувати, що технологія проведення занять в інтерактивному режимі становить комплекс і послідовність реалізації в межах курсу (серії занять) різноманітних інтерактивних методів з метою більш оптимального розвитку учасників педагогічного процесу. Досвід навчання, отриманий студентами-другокурсниками під час інтерактивних мовних практик з медичної комунікації уможливить успішну навчальну діяльність за відповідними методиками й у процесі вивчення інших професійно орієнтованих дисциплін.
Посилання
Остапчук Д., Мирончук Н. Інтерактивні методи навчання у вищих навчальних закладах. Модернізація вищої освіти в Україні та за кордоном: зб. наук. праць / за заг. ред. С. Вітвицької, Н. Мирончук. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. С. 140–143.
Разнатовська О., Мурзіна О., Потоцька О., Алексєєва Г. Актуальність впровадження в освітній процес студентів-медиків інтерактивних методів навчання. Медична освіта. 2018. № 4. С. 85–88.
Скрипник Л. Інтерактивне навчання студентів у вищій медичній школі. Архів клінічної медицини. 2013. № 2. С. 91–93.
Chimmalgi M. Interactive Lecture in the Dissection Hall: Transforming Passive Lecture into a Dynamic Learning Experience. Anatomical sciences education. 2019. Vol. 12 (2). P. 191–199.
Stuchynska N., Ostapovych N., Belous I., Mazurenko J., Zakusilova T. Game-based technologies in teaching professionally oriented natural sciences to the future doctors. Nuances: Estudos Sobre Educação. 2020. Vol. 31. P.160–175.
Борова Т., Гончар О. Особливості взаємодії викладачів та студентів у навчальному процесі. Educational Dimension. 2015, 44. С. 176–181.
Гапійчук І. Педагогічні умови емоційної взаємодії «викладач-студент» у процесі навчання у класичному університеті. 2003. PhD Thesis.
Герасимчук М. Ефективна взаємодія викладача та студента як основа успішного вивчення патологічної фізіології іноземними студентами. Архів клінічної медицини. 2015. № 1. С. 57–60.
Косенко Ю. Педагогічна взаємодія викладача і студентів у процесі професійної підготовки. Актуальні проблеми науки та освіти: Зб. матеріалів XIV підсумкової наук.-практ. конференції викладачів МДУ / За заг. ред. К. Балабанова. 2012. 273 с.
Старовойтенко Н., Лещинський О., Рига Т. До проблеми педагогічної комунікативної взаємодії викладача зі студентами в умовах навчально-виховного процесу вищого навчального закладу. Наукові записки Національного університету Острозька академія. Серія: Психологія і педагогіка. 2014. Вип. 27. С. 141–144.