ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА ЗАНЯТТЯХ З МОЛЕКУЛЯРНОЇ БІОЛОГІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-25

Ключові слова:

якість викладання, освітня діяльність, методичний супровід, критичне мислення, клінічне мислення, наукова діяльність здобувачів освіти

Анотація

У статті здійснено аналіз першого освітнього досвіду навчання нововведеної дисципліни «Молекулярна біологія» кафедри медичної біохімії та молекулярної біології Національного медичного університету імені О.О. Богомольця, виявлено недоліки, презентовано доробок щодо удосконалення методичного супроводу курсу, запропоновано шляхи для подальшого його вдосконалення. В ході викладу акцентовано увагу на актуальності вивчення здобувачами курсу «Молекулярна біологія», проаналізовано підходи до оцінки якості викладання дисципліни, зосереджено увагу на методах викладання дисципліни: їх перевагах та недоліках, розглянуті питання ефективності та результативності організації освітнього процесу. Встановлено, що сучасний розвиток науки молекулярна біологія свідчить про важливі досягнення та значний потенціал для медичних досліджень і практики. Зазначені фактори зумовили необхідність впровадження курсу «Молекулярна біологія» в освітній процес вищих медичних закладів та вимагають трансформаційного характеру навчальної програми з молекулярної біології. Це означає, що програма повинна містити останні досягнення і новітні методики молекулярної біології, а також забезпечити якісний освітній процес на основі сучасних педагогічних підходів та досвідчене викладання курсу здобувачам вищої освіти зі спеціальностей 222 «Медицина», 228 «Педіатрія». Для якісного забезпечення освітнього процесу науково-педагогічними працівниками (НПП) кафедри підготовлено необхідні матеріали методичного супроводу дисципліни «Молекулярна біологія»: інтерактивні лекції, відео-контент курсу, ситуаційні задачі, робочий зошит, завдання для індивідуальної роботи здобувачів. Досвід викладання курсу «Молекулярна біологія», свідчить, що розроблений методичний супровід має важливі переваги для здобувачів: інтерактивні лекції забезпечують взаємодію з аудиторією, залучають здобувачів до обговорення та дискусій; розв’язання ситуаційних задач розвивають критичне та клінічне мислення, участь в наукових заходах сприяє розвитку критичного та клінічного мислення; завдання для індивідуальної роботи сприяють формуванню навичок комплексного аналізу результатів та самостійного пошуку інформації; ведення робочого зошита впливає на формування організаційних навичок та уміння самостійно керувати власним освітнім процесом.

Посилання

Weatherall D. Beginnings: The Molecular Pathology of Hemoglobin. У Molecular Hematology (с. 1–17). Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd. doi:10.1002/9780470987063.ch1

Townsend-Nicholson A. Teaching Medical Students to Use Supercomputers: A Personal Reflection. У Methods in Molecular Biology. 2023. с. 413–420. New York, NY: Springer US. doi:10.1007/978-1-0716-3449-3_20

Hunt T., John W. Molecular Biology of the Cell – the Problems Book. Taylor & Francis Group. New York: Garland Science. 2012. ISBN 978-0-8153-4105-5. OCLC 82473851.

Dixit T., Dutta N., Shukla A. Negative Impact of Recombinant DNA Technology on Life. У Genetic Engineering. 2023. с. 183–204. New York: Apple Academic Press. doi:10.1201/9781003378273-9

Komisarenko S. V., Romaniuk S. I. Genome secrets of extinct hominids, or can paleogenomics answer the question: humankind, who we are? Nobel Prize in Physiology or Medicine 2022. The Ukrainian Biochemical Journal, 2023. 95(1), 103–116. doi: 10.15407/ubj95.01.103

Rossi A., Pizzo P., Filadi R. Calcium, mitochondria and cell metabolism: A functional triangle in bioenergetics. Biochimica et Biophysica Acta (BBA) – Molecular Cell Research, 2019. 1866(7), 1068–1078. doi: 10.1016/j.bbamcr.2018.10.016

Mintser O. P., Potiazhenko М. М., Nevoit G. V. Non-communicable diseases: the concept of a general continuum (first report). Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 2022. 22(1), 203–210. doi:10.31718/2077-1096.22.1.203

Gorman G. S., Chinnery P. F., DiMauro S., Hirano M., Koga Y., McFarland R., Suomalainen A., Thorburn D. R., Zeviani M., Turnbull D. M. Mitochondrial diseases. Nature reviews. Disease primers, 2022. 2, 16080. https://doi.org/10.1038/nrdp.2022.80

Hrygorchuk Inna, Kazanishena Nataliya. Methodological aspects of teaching molecular biology. Pedagogical Education:Theory and Practice. 2022. 31. 249–260. 10.32626/2309-9763.2021-31-249-260.

Дриньов Д. M., Мосьондз M. A., Авраменко D. O. Моделювання динамічних процесів в задачах штучного інтелекту. Управління змінами та інновації, 2024. (9), 25–27. doi:10.32782/cmi/2024-9-5

N. Oliynyk, I. Shevchenko. Conceptualisation of ECONOMIC CRISIS in discourse: from the Great Depression to the Great Recession. Advanced Education. 2016. Issue 6. pp. 76–81. DOI: 10.20535/2410-8286.78867 https://doi.org/10.20535/2410-8286.78867 (Web of Science)

Бецько O. С. Европейские концепции планирования занятия: формулирование учебных целей. Вісник Національного технічного університету України» Київський політехнічний інститут». Серія: Філологія. Педагогіка, 2014. (4), 57–65.

Tashkulovna Y. S. Interactive Methods and Effective ESL Vocabulary Teaching Techniques. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology, 10(11), 2022. 889–891. doi: 10.22214/ijraset.2022.47501

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27

Як цитувати

Яніцька, Л. В., Михайлова, А. Г., & Постернак, Н. О. (2024). ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА ЗАНЯТТЯХ З МОЛЕКУЛЯРНОЇ БІОЛОГІЇ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (4), 159–165. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-25