ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ ПРЕДМЕТУ «МЕДИЧНА БІОЛОГІЯ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-18

Ключові слова:

інноваційні технології, візуалізація, професійні компетентності

Анотація

В даній статті проаналізовано використання деяких інноваційних технологій, які у процесі навчання здатні забезпечити формування компетентностей, необхідних лікарю у практичній роботі. Виявлено, що ефективними, у процесі вивчення більшості тем предмету «Медична Біологія» є використання проблемних лекцій-презентацій, ментальних карт та застосування методів: вирішення ситуаційних задач, «мозкового штурму». Проаналізовано особливості використання цих методів. Встановлено, що їх застосування потребує враховувати реальний рівень знань студентів, їх інтелектуальні можливості, а також розуміння студентами цінності і корисність того, що вони вивчають. Показано, в чому полягає найбільша дієвість метода, який забезпечує можливість візуалізувати, систематизувати та засвоїти великі об’єми інформації про біологічні процеси. Встановлено, що метод вирішення «проблемних ситуацій» є найбільш оптимальним у вивченні дисципліни. Він дає можливість об’єднати теоретичну підготовку та практичні навички, надає змогу самостійно діяти і приймати рішення. Складні ситуації, які можуть трапитися у роботі лікаря, студенти аналізують спільними зусиллями з усіма членами групи, застосовуючи метод «мозкового штурму». Застосування цих методів формує у студентів здатність до встановлення логічних зав’язків, до розвитку основних когнітивних процесів та формування комунікативної компетенції, мотивує особистісний ріст та здобуття нових навичок. В роботі наведено приклад використання ментальних карт, які дозволяють структурувати інформацію у візуальній формі. Така форма організації навчального процесу характеризує рівень мислення студентів і дає можливість перевірити ступінь засвоєння матеріалу, що вивчається. Вивчення деяких інших тем «Медичної Біології» потребувало залучення відео та анімації. Заняття, які стосувалися основ генетики людини і типу успадкування деяких захворювань, проводили з використанням методу «Віртуальної дошки». Констатовано, що використання інноваційних методів навчання потребує їх поєднання з класичними традиційними методиками і буде залежати від мети заняття та форм організації навчальної діяльності.

Посилання

Волкова Н. П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навч.-метод. посіб. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2018. 360 с.

Бульвінська O. А. Сучасні тенденції безперервного професійного розвитку науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2018. № (1–2). С. 22–30. doi: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2018(1–2)2230.

Козак Л. В. Дослідження інноваційних моделей навчання у вищій школі. Освітньо-логічний дискурс. 2014. № 1(5). С. 95–107.

Shen Z., Tan S., Siau K. Use of mental models and cognitive maps to understand students’ learning challenges. Journal of Education for Business. 2019, № 94(5), P. 281–289. doi.org/10.1080/08832323.2018.1527748.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27

Як цитувати

Попович, А. П., Приходько, О. Б., Ємець, Т. І., Гавриленко, К. В., & Малєєва, Г. Ю. (2024). ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ ПРЕДМЕТУ «МЕДИЧНА БІОЛОГІЯ». Медицина та фармація: освітні дискурси, (4), 119–122. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-18