РЕЗУЛЬТАТИ ЗАСТОСУВАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ МЕТОДИК ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГІЯ» НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ РІВНІ

Автор(и)

  • Вячеслав Леонідович Дідковський Національний медичний університет імені О.О. Богомольця https://orcid.org/0000-0001-7581-3530

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-5

Ключові слова:

післядипломна медична освіта, безпека пацієнтів, оториноларингологія, симуляційне навчання, лікування, клінічна презентація

Анотація

Проаналізовано результати практичного впровадження симуляційного навчання у освітянську практику підготовки фахівців за спеціальністю «оториноларингологія» на післядипломному рівні в Національному медичному університеті імені О.О. Богомольця. Матеріалом досліджень були програми з підготовки в Україні фахівців за спеціальністю «оториноларингологія» та результати опитування здобувачів освіти до та після проведення навчання з застосуванням симуляційних методів. Зокрема, був проведений аналіз чинних тематичних планів за спеціальністю «оториноларингологія», а також досліджені типи та кількість практичних навичок, які використовуються при лікуванні хворих з гострими та хронічними захворюваннями ЛОР-органів. Окрім того, здійснено оцінку видів та кількості хірургічних втручань і маніпуляцій, які дозволяють надавати консервативну та хірургічну допомогу і якими повинен оволодіти лікар-інтерн по закінченню навчання за спеціальністю «оториноларингологія». У навчальних планах підготовки фахівців за спеціальністю «оториноларингологія» має місце велика кількість практичних навиків та оперативних втручань. Однак, для вдосконалення програми первинної спеціалізації (інтернатури) зі спеціальності «отоларингологія» необхідно вивчити досвід застосування сучасних технологій підготовки лікарів в інших країнах, зокрема, використання симуляційних методів та медичних манекенів. Це буде сприяти удосконаленню навчального процесу, мінімізації ризику нанесення ненавмисної шкоди та забезпеченню безпеки пацієнтів на всіх етапах надання медичної допомоги. Регулярний моніторинг навчального процесу у вищих медичних навчальних закладах на післядипломному рівні, з акцентом на опанування практичними навичками, дозволить напрацювати рекомендації щодо покращення підготовки медичних кадрів та запобігання шкоді пацієнтам у закладах охорони здоров’я.

Посилання

Концепція стратегії попередження дефектів надання медичної допомоги у вітчизняній системі охорони здоров’я. А.М. Сердюк, Ю.М. Скалецький, О.П. Яворовський, М.М. Риган, С.Г. Гичка, В.Л. Дідковський, Р.П. Брухно, В.Г. Сердюк. К.: друкарня Національного медичного університету імені О.О. Богомольця, 2021. 16 c.

Naumenko O. M, Skaletsky Y. M, Didkovskyy V. L et al. Safety of patients and medical staff, in curricula and training programs for medical professionals in Ukraine. Wiad. Lek. 2020. 73(10), р. 2265–2268. doi: 10.36740/WLek202010131.

Дубягін О. Б. Інноваційні технології та методи навчання як фактор удосконалення навчального процесу. 2013. URL:http://www.geci.cn.ua/uk/home/item/download/446_a657598348b2a6e8c60b5c4f62 a104f0.html

Бєлка К, Смирнова М, Фоміна Г. Симуляційні технології у навчанні інтернів та безперервній професійній освіті практикуючих лікарів-анестезіологів. Український науково-медичний молодіжний журнал. 2023. 139(2):64–73. https://doi.org/10.32345/ USMYJ.2(139).2023.64-73

Бєлка К. Ю, Кучин Ю. Л, Фоміна Г. А. Ефективність симуляційного навчання лікарів-інтернів для набуття компетенцій менеджменту периопераційних невідкладних станів (ПНС) та критичних інцидентів (КІ). Медична наука України. 2023. 19(3), с. 3–10. https://doi.org/10.32345/2664-4738.3.2023.01

Gordon J. A., Wilkerson W. M., Shaffer D. W., Armstrong E. G. Practicing medicine without risk: Students’ and educators’ response to high-fidelity patient simulation. Acad Med. 2001. 76, с. 469–72. DOI: 10.1097/00001888-200105000-00019

Scalese R. J., Obeso V. T., Issenberg S. B. Simulation Technology for Skills Training and Competency Assessment in Medical Education. J Gen Intern Med. 2008. 23, с. 46–9. DOI: 10.1007/s11606-007-0283-4

Редько І. І, Чакмазова О. М. Проблемні питання якості післядипломної освіти лікарів- інтернів. European humanities studies: State and Society. 2019. 3(ІІ Issue). Р. 127–137. https://doi.org/10.38014/ehs-ss.2019.3-ІІ.10

Черешнюк Г. С., Черешнюк Л. В., Ахмедова А. А. Деякі питання підготовки лікарів-інтернів в сучасних умовах реформування системи охорони здоров’я. Підготовка медичних кадрів у сучасних умовах реформи системи охорони здоров’я України: тези доповідей навч.-метод. конф. Вінниця. 2017. С. 3–6.

Примірна програма підготовки в інтернатурі. Галузь знань: 22 «Охорона здоров’я» Складник освіти: післядипломна освіта, первинна спеціалізація Спеціальність: Отоларингологія Попередня освіта: Ступінь магістра за спеціальністю 222 «Медицина» Наказ МОЗ України від 28.06.2022 № 1114 «Про затвердження примірних програм підготовки в інтернатурі за спеціальностями «Анестезіологія та інтенсивна терапія»;«Дерматовенерологія»; «Радіологія»; «Отоларингологія»; «Загальна практика-сімейна медицина»; «Патологічна анатомія»; «Фізична та реабілітаційна медицина».

Робочий навчальний план на 2019/2020 н. р. з підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я» спеціальність 222 «Медицина». Додаток 1 до наказу МОЗ України № 392 від 26.04.2019 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27

Як цитувати

Дідковський, В. Л. (2024). РЕЗУЛЬТАТИ ЗАСТОСУВАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ МЕТОДИК ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГІЯ» НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ РІВНІ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (4), 28–34. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-5