ФОРМУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОЦІНКА МЕДИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ» ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 226 «ФАРМАЦІЯ, ПРОМИСЛОВА ФАРМАЦІЯ»

Автор(и)

  • Ірина Анатоліївна Костюк Національний медичний університет імені О.О. Богомольця https://orcid.org/0000-0002-3689-3379
  • Костянтин Леонідович Косяченко Національний медичний університет імені О.О. Богомольця https://orcid.org/0000-0002-0472-2196

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-3-8

Ключові слова:

elective discipline, health technology assessment, professional competencies, higher education institutions, educational process

Анотація

Актуальність. На сучасному етапі перед фармацевтичною освітою постають значні виклики, які актуалізують проблему дослідження перспектив розвитку підготовки майбутніх фармацевтів. Сьогодні одним з ефективних інструментів для прийняття рішень щодо раціонального використання коштів у системі охорони здоров’я України є оцінка медичних технологій. Стрімкий розвиток його використання в нашій країні актуалізує питання формування необхідних компетенцій та, як наслідок, професійного середовища. Мета. Формування концепції викладання вибіркової дисципліни «Оцінка медичних технологій» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 226 «Фармація, промислова фармація». Методи дослідження. Для досягнення поставленої мети було використано інформаційно-аналітичний метод дослідження та викладення власного досвіду авторів щодо формування концепції викладання вибіркової дисципліни «Оцінка медичних технологій» здобувачам другого (магістерського) рівня з урахуванням стандарту вищої освіти зі спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація». Виклад основного матеріалу. Навчальна дисципліна «Оцінка медичних технологій» викладається на кафедрі організації та економіки фармації Національного медичного університету імені О.О. Богомольця та входить до варіативної складової частини циклу професійно-орієнтованої підготовки фахівців спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація». Метою її викладання є формування фахових компетентностей у майбутніх працівників фармацевтичної галузі для проведення оцінки медичних технологій задля підвищення якості медичної та фармацевтичної допомоги, а також раціонального використання коштів на охорону здоров’я. Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульною системою. Програма структурована на 1 змістовий модуль, що містить 30 аудиторних годин та 60 годин самостійної роботи. Проаналізовано та викладено тематичний план практичних занять, особливості виконання індивідуальних завдань, а також можливості залучення стейкхолдерів до освітнього процесу. Висновки. Досвід упровадження у навчальний процес вибіркової дисципліни «Оцінка медичних технологій» та аналіз її навчально-методичного комплексу встановив, що вивчення цієї дисципліни сприятиме оптимізації навчального процесу, опануванню загальних та фахових компетенцій з урахуванням сучасних потреб стейкхолдерів та фармацевтичної галузі загалом.

Посилання

Філіпова Л.В. Особливості розвитку вищої фармацевтичної освіти України. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2021. Вип. 84. Т. 2. С. 97–101. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.2.20.

Про затвердження настанови з державної оцінки медичних технологій для лікарських засобів : Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 29 березня 2021 року № 593. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0593282-21#Text.

Немченко А.С., Назаркіна В.М., Косяченко К.Л., Бабенко М.М. Проблеми формування професійного середовища з оцінки медичних технологій в Україні. Health & Education. 2023. № 2. С. 28–36. DOI: https://doi.org/10.32782/health-2023.2.5.

Бабенко М.М., Косяченко К.Л., Костюк І.А. Порівняльний аналіз сучасного стану та основних проблем впровадження оцінки медичних технологій: результати опитування користувачів та інформованих : методичні рекомендації. Київ: НМУ імені О.О. Богомольця, 2024. 47 с.

Загородня Л.М., Ямілова Т.В. Значення вибіркової дисципліни для здобувачів вищої медичної освіти. ΛΌГOΣ. 2023. March 3. С. 88–89. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-03.03.2023.25.

Положення про організацію освітнього процесу в Національному медичному університеті імені О.О. Богомольця. URL: https://drive.google.com/file/d/11jqoQ06B_9FnjC5pe-JBD1jsV0GOf7QG/view.

Положення про забезпечення реалізації права здобувачів вищої освіти на вільний вибір дисциплін в Національному медичному університеті імені О.О. Богомольця. URL: https://drive.google.com/file/d/1oPDAjGTmVpDw0JOsT4UGmliytT-zV4qP/view.

Вибіркові дисципліни, курси за вибором та корисні навчальні матеріали для студентів Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. URL: https://nmuofficial.com/korysni-navchalni-resursy-dlya-studentivmedykiv/elektyvni-kursy/2024-2025-n-r.

Про затвердження робочих навчальних планів підготовки здобувачів денної (очної) форми навчання в Національному медичному університеті імені О.О. Богомольця на 2024–2025 н.р. : Наказ Національного медичного університету імені О.О. Богомольця від 18 червня 2024 року № 768. URL: https://drive.google.com/file/d/1H01QJSd5GoMqw8eti4YOGEMNqsF2GQt/view.

Про затвердження стандарту вищої освіти зі спеціальності 226 Фармація, промислова фармація для другого (магістерського) рівня вищої освіти : Наказ Міністерства освіти і науки України від 4 листопада 2022 року № 981. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2022/11/11/226-Farmatsiya.promyslova.farmatsiya.mahistr-zminy-981-04.11.2022.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-30

Як цитувати

Костюк, І. А., & Косяченко, К. Л. (2024). ФОРМУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОЦІНКА МЕДИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ» ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 226 «ФАРМАЦІЯ, ПРОМИСЛОВА ФАРМАЦІЯ». Медицина та фармація: освітні дискурси, (3), 60–64. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-3-8