СУЧАСНЕ ВИКЛАДАННЯ АНТИБІОТИКОТЕРАПІЇ В ПЕДІАТРІЇ: МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД ТА СТУДЕНТСЬКЕ БАЧЕННЯ

Автор(и)

  • Микола Валентинович Хайтович Національний медичний університет імені О. О. Богомольця https://orcid.org/0000-0001-6412-3243
  • Інна Олександрівна Афанасьєва Національний медичний університет імені О. О. Богомольця https://orcid.org/0000-0002-2759-3948
  • Ірина Вікторівна Андрущенко Національний медичний університет імені О. О. Богомольця https://orcid.org/0000-0001-8199-9941
  • Олена Анатоліївна Темірова Національний медичний університет імені О. О. Богомольця https://orcid.org/0000-0002-9752-6898

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2025-2-11

Ключові слова:

педіатрія, міждисциплінарний підхід, нозологія, антибіотикотерапія, антрибіотикорезистентність, компетентності

Анотація

Відповідно до вимог сучасності щодо викладання дисциплін студентам медичних закладів вищої освіти одним із шляхів його вдосконалення є міждисциплінарний підхід. Мета роботи – оцінка ефективності сучасного міждисциплінарного підходу до викладання студентам основ раціональної антибіотикотерапії в педіатрії з акцентом на формування професійних компетентностей щодо вибору оптимальних режимів антимікробної терапії в умовах антибіотикорезистентності. Методи дослідження: інформаційно-аналітичний, статистичний. Виклад основного матеріалу роботи. У 2024/2025 навчальному році були внесені певні зміни до викладання вибіркової дисципліни «Клінічна фармакологія антибіотиків в педіатрії та питання антибіотикорезистентності» з метою оволодіння принципами сучасних підходів до раціонального вибору того чи іншого антибіотика, покращення засвоєння матеріалу студентами. 1. Кожна з тем навчальної програми була доповнена відповідною нозологією, за якою призначаються певні групи антибактеріальних препаратів у педіатрії, згідно з класифікацією ВООЗ AWaRe та європейськими, американськими й вітчизняними настановами. 2. Теми були розподілені між викладачами. 3. Після проведення ВД студентам було запропоновано дати відповіді на питання анонімної анкети.Висновки. Міждисциплінарний підхід до викладання антибіотикотерапії в педіатрії сприяє формуванню у студентів компетентностей щодо раціонального використання антибактеріальних препаратів і профілактики резистентності. Аналіз зворотного зв’язку майбутніх фахівців засвідчив актуальність внесення до навчальної програми тем із фармакокінетики, механізмів резистентності та клінічного застосування антибіотиків.Результати дослідження підтверджують доцільність удосконалення освітнього процесу шляхом інтеграції принципів оптимізації антимікробної терапії в дитячій практиці.

Посилання

AWaRe classification of antibiotics for evaluation and monitoring of use. World Health Organization. 2023. URL: https://www.who.int/publications-detail-redirect/WHO-MHP-HPS-EML-2023.04.

Elshenawy R.A., Umaru N., Aslanpour Z. WHO AWaRe classification for antibiotic stewardship: Tackling antimicrobial resistance – A descriptive study from an English NHS Foundation Trust prior to and during the COVID-19 pandemic. Frontiers in Microbiology. 2023. Vol. 14. P. 1298858. https://doi.org/10.3389/fmicb.2023.1298858.

Nemours Children’s Health. Online – 2023 Pediatric Pharmacology Update: Antimicrobial Stewardship Practices – Updates & Clinical Pearls. URL: https://ce.nemours.org/content/online-2023-pediatric-pharmacology-update-antimicro- bial-stewardship-practices-updates.

European Society of Clinical Microbiology and Infectious Diseases. (2023–2025). Antimicrobial Stewardship Certificate Programme 2023–2025. URL: https://www.escmid.org/education/ams-certificate/ams-certificate-2023-2025/.

UK Access, Watch, Reserve, and Other classification for antibiotics (UK-AWaRe antibiotic classification). UK Health Security Agency. 2024. URL: https://www.gov.uk/government/publications/uk-aware-antibiotic-classification/uk-access-watch-reserve-and-other-classification-for-antibiotics-uk-aware-antibiotic-classification.

15th Annual International Pediatric Antimicrobial Stewardship Conference. Pediatric Infectious Diseases Society. 2025. URL: https://pids.org/event/15th-annual-international-pediatric-antimicrobial-stewardship-conference/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Як цитувати

Хайтович, М. В., Афанасьєва, І. О., Андрущенко, І. В., & Темірова, О. А. (2025). СУЧАСНЕ ВИКЛАДАННЯ АНТИБІОТИКОТЕРАПІЇ В ПЕДІАТРІЇ: МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД ТА СТУДЕНТСЬКЕ БАЧЕННЯ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (2), 72–77. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2025-2-11