ВПРОВАДЖЕННЯ ВАРІАТИВНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «КЛІНІЧНІ АСПЕКТИ КЛІТИННОЇ ФІЗІОЛОГІЇ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТУ ТЕХНОЛОГІЇ МЕДИЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ І ЛІКУВАННЯ

Автор(и)

  • Ігор Миколайович Карвацький Національний медичний університет імені О. О. Богомольця https://orcid.org/0000-0002-3117-309X
  • Людмила Олексіївна Клименко Національний медичний університет імені О. О. Богомольця https://orcid.org/0000-0002-0591-9265

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2025-2-2

Ключові слова:

варіативна дисципліна, клітинна фізіологія, лабораторна діагностика, інноваційні методи навчання

Анотація

Статтю присвячено аналізу досвіду впровадження навчальної варіативної дисципліни «Клінічні аспекти клітинної фізіології» відповідно до освітньо-професійної програми «Лабораторна діагностика» підготовки здобувачів вищої освіти бакалаврського рівня спеціальності 224 «Технології медичної діагностики та лікування» в умовах модернізації освітнього процесу у вищих медичних навчальних закладах. Вивчення дисципліни «Клінічні аспекти клітинної фізіології» закладає принципи клінічного мислення, розвиває практичні навички майбутнього лікаря-лаборанта, закладає розуміння фізіологічних процесів на клітинному рівні організації. Мета викладання навчальної дисципліни «Клінічні аспекти клітинної фізіології» – поглибити знання про функції різних клітин, збудливих тканин, процесів регуляції функціонування різних клітин та їх популяцій, механізму контролю проліферації клітин та наслідків їх порушень, що часто призводять до утворення новоутворень; молекулярних механізмів сприйняття зовнішнього сигналу клітиною. Обговорення сучасних поглядів на старіння клітин із метою використання отриманих знань у вивченні інших медичних дисциплін та в майбутній професійній діяльності. Навчальна дисципліна закладає основи для розвитку професійних навичок майбутніх лікарів-лаборантів.

Посилання

Про вищу освіту : Закон України від 1 липня 2014 року № 1556-VІІ. Ст. 62. Верховна Рада України. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Зайцева Г. М., Стучинська Н. В., Лисенко Т. А. Досвід впровадження вибіркової дисципліни «Неорганічні сполуки у фармації» студентам-фармацевтам Національного медичного університету імені О. О. Богомольця. Медицина та фармацiя: освiтнi дискурси. 2024. № 3. С. 35–40. URL: https://journals.nmuofficial.kyiv.ua/index.php/eddiscourses/article/view/45/39.

Костюк І. А., Косяченко К. Л. Формування концепції викладання вибіркової дисципліни «Оцінка медичних технологій» під час підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 226 «Фармація, промислова фармація». Медицина та фармацiя: освiтнi дискурси. 2024. № 3. С. 60–64. URL: https://journals.nmuofficial.kyiv.ua/index.php/eddiscourses/article/view/49/43.

Біденко Н. В., Остапко О. І., Коваль О. І. Вибіркові дисципліни – важлива складова у формуванні фахових компетентностей майбутніх лікарів – дитячих стоматологів. Journal “ScienceRise: Pedagogical Education”. 2023. № 3 (54). С. 9–13. URL: https://journals.uran.ua/sr_edu/article/view/281231/276373.

Корильчук Н. І. Вибіркова дисципліна як запорука підвищення професійного рівня. Медична освіта. 2022. № 4. С. 32–36. URL: https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/12688/11868.

Байда І., Буряк Б., Мятенко Н. Інноваційні технології в управлінні освітнім процесом у ЗВО: перспективи та шляхи впровадження. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері. 2023. Т. 6. № 1. С. 9–20. URL: http://infotech-soccult.knukim.edu.ua/article/view/283929/278280.

Гнатенко Т. С., Лисенко Н. В. Використання інноваційних технологій навчання у ЗВО в умовах змішаного навчання. Healthe & Education. 2023. № 1. С. 14–21. URL: https://journals.medacad.rivne.ua/index.php/health-education/article/view/4/3.

Положення про забезпечення реалізації права здобувачів вищої освіти на вільний вибір дисциплін в НМУ імені О. О. Богомольця. URL: https://drive.google.com/file/d/1jp4baWp7-Eht_wCCKrl_0_A_ojlA19qX/view.

Освітні програми на 2024 рік. URL: https://nmuofficial.com/navchalno-metodychnyj-viddil/akredytatsiya-ta-litsenzuvannya/2024-rik.

Кузьмін В., Хміль О., Воронюк І., Технології мозкового штурму як інструмент для підвищення мотивації до навчання здобувачів вищої освіти. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія», 2023. Вип. 4. С. 64–69. URL: https://journals.academ.vinnica.ua/index.php/ped-psyh/article/view/102/98.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Як цитувати

Карвацький, І. М., & Клименко, Л. О. (2025). ВПРОВАДЖЕННЯ ВАРІАТИВНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «КЛІНІЧНІ АСПЕКТИ КЛІТИННОЇ ФІЗІОЛОГІЇ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТУ ТЕХНОЛОГІЇ МЕДИЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ І ЛІКУВАННЯ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (2), 13–17. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2025-2-2