РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «НАНОХІМІЯ І НАНОМАТЕРІАЛИ» ЗДОБУВАЧІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2025-2-7

Ключові слова:

вибіркова дисципліна, нанохімія, наноматеріали, компетентнісний підхід, магістр фармації

Анотація

У статті наведено теоретичні та практичні методи, які дають змогу узагальнити досвід педагогічного конструкту щодо складових вибіркової дисципліни «Нанохімія і наноматеріали» для студентів денної форми 3-го курсу фармацевтичного факультету, оскільки хімічні дисципліни в індивідуальному робочому плані підготовки магістра фармації займають майже третину аудиторних годин. Різнобічна хімічна підготовка майбутніх фармацевтичних працівників із часом потребує змін та модернізації, у тому числі введенням в освітньо-професійну програму нових вибіркових дисциплін хімічного та фахового фармацевтичного напрямів. Вибіркову дисципліну «Нанохімія і наноматеріали» рекомендовано представити одним змістовним модулем, десятьма лекціями (10 аудиторних годин) і десятьма практичними заняттями (20 аудиторних годин). Під час розробки моделі компетентнісного підходу до навчання вибіркової дисципліни «Нанохімія і наноматеріали» автори спиралися на шість основних складників, а саме на цільовий, методологічний, практичний, змістово-процесуальний, корекційний, результативно-верифікаційний. Методологічний складник було розроблено з використанням системного, компетентнісного, діяльнісного, особисто орієнтованого й аксіологічного підходів. У процесі розробки освітнього компонента автори спиралися на програмні результати навчання Галузевого стандарту вищої освіти спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація». Перелік педагогічних умов представлено загальноприйнятими чотирма блоками (ціннісно-орієнтованим, організаційно-методичним, змістово-пізнавальним і конструктивним). Визначено критерії (мотиваційна, змістовна, процесуально-діяльнісна, інформаційно-комунікаційна та комунікативна групи) сформованості корекційного складника моделі, результативно-верифікаційний складник рекомендовано представляти елементарним, базовим, достатнім і досконалим рівнями сформованості.

Посилання

Рева Т., Ніженковська І., Стучинська Н., Чхало О. Стан і перспективи розвитку національної вищої фармацевтичної освіти. Медичні перспективи. 2020. № 25 (2). С. 19–25.

Зайцева Г. М., Стучинська Н. В., Лисенко, Т. А. Досвід впровадження вибіркової дисципліни «Неорганічні сполуки у фармації» студентам-фармацевтам Національного медичного університету імені О. О. Богомольця. Медицина та фармація: освітні дискурси, 2024. № 3. С. 35–40. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-3-4.

Пельо І., Рева Т., Ніженковська І., Козак Н., Коновалова Л. Тенденції професійної підготовки фахівців із фармації в Україні. Медичні перспективи. 2020. № 25 (3). С. 4–8. DOI: https://doi.org/10.26641/2307-0404.2020.3.214543.

Положення про забезпечення реалізації права здобувачів вищої освіти на вільний вибір дисциплін в НМУ імені О. О. Богомольця. URL: https://drive.google.com/file/d/1jp4baWp7-Eht_wCCKrl_0_A_ojlA19qX/view.

Про затвердження методичних рекомендацій з розроблення робочих програм навчальних дисциплін : наказ НМУ імені О. О. Богомольця від 26 лютого 2020 року № 133. URL: https://drive.google.com/file/d/1X7gENCktQWhXDvtSP_kevIosKxbzAHCR/view.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Як цитувати

Рева, Т. Д., & Чхало, О. М. (2025). РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «НАНОХІМІЯ І НАНОМАТЕРІАЛИ» ЗДОБУВАЧІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (2), 45–49. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2025-2-7