ДОСЛІДЖЕННЯ СТРАТЕГІЙ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ ЛЕКСИКИ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-15Ключові слова:
стратегії вивчення лексики, стратегії вивчення медичної англомовної лексики, Англійська мова (за професійним спрямуванням), таксономія ШміттаАнотація
Метою статті є дослідження різноманітності та частоти використання стратегій вивчення лексики студентами медичного факультету Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. Також, стаття розглядає, чи відповідає вибір стратегій розумінню студентами поняття «знання слова». Крім того, в дослідженні з’ясовується, чи існує відмінність у виборі студентами стратегій для вивчення загальної та спеціальної англійської лексики. У дослідженні взяли участь 86 студентів першого та другого курсів, які вивчають «Англійську мову (за професійним спрямуванням)». Для збору даних використовувалася анкета, що розроблена на основі таксономії Шмітта з певними змінами та вміщувала 34 стратегії вивчення іншомовної лексики. Для забезпечення об’єктивності даних учасники мали можливість додати власні варіанти відповідей, якщо запропоновані в переліку стратегії не повністю відображали їхні підходи до вивчення нових слів. Результати дослідження продемонстрували, що студенти переважно використовують стратегії (здебільшого із категорій детермінації та когнітивні), які допомагають визначити значення слів. Проте такі види стратегій не сприяють довготривалому запам’ятовуванню. Цікаво, що студенти застосовують однакові прийоми для вивчення як загальної англійської, так і для медичної лексики. Деякі респонденти зазначили, що користуються додатками, а саме: Quizlet та Duolingo, для кращого запам’ятовування нових слів. Це свідчить про зростання ролі сучасних технологій у навчанні та постійний пошук ефективніших методів досягнення цілей. Варто звернути увагу на недостатній інтерес учасників опитування до використання стратегій, які входять до соціальних та метакогнітивних категорій. Причиною цього може бути неготовність студентів першого та другого курсу брати відповідальність та повний контроль над власним навчанням. Результати дослідження підкреслюють важливість навчання здобувачів вищої освіти стратегіям вивчення лексики, щоб підвищити їхню обізнаність про наявність різноманітних підходів, допомогти знайти найбільш ефективні з них та, безумовно, сприяти розвитку автономності студентів у навчанні. На основі отриманих результатів у статті надаються рекомендації для викладачів дисципліни «Англійська мова (за професійним спрямуванням)».
Посилання
Harmer J. The Practice of English Language Teaching: New Edition / J. Harmer. New York: Longman, 1991. 370 с.
Cohen A. D. Strategies in Learning and Using a Second Language / A. D. Cohen. New York: Addison Wesley Longman, 1998. 294 с.
Schmitt N. Vocabulary learning strategies. Vocabulary: Description, Acquisition and Pedagogy / N. Schmitt, M. McCarthy (Eds.). Cambridge: Cambridge University Press, 1997. С. 198–227.
Pavićić Takać V. Vocabulary Learning Strategies and Foreign Language Acquisition / V. Pavićić Takać. – Bristol, Blue Ridge Summit: Multilingual Matters, 2008. 256 с. DOI: https://doi.org/10.21832/9781847690401
Oxford R. Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know / R. Oxford. Boston: Heinle & Heinle, 1990. 342 с.
Katsarou E. ESP vocabulary learning strategies: the effect of self-esteem, self-regulation and learning styles / E. Katsarou. 2022.
Boonkongsaen N. Factors affecting vocabulary learning strategies: A synthesized study / N. Boonkongsaen. Naresuan University Journal: Science and Technology (NUJST). 2012. Vol. 20(2). P. 45–53.
Milton J. Measuring the contribution of vocabulary knowledge to proficiency in the four skills / / L2 / C. Bardel, C. Lindqvist, B. Laufer (Eds.). 2013. Vol. 2. P. 57–78.
Fadhilawati D. Learning and reviewing vocabulary through memrise to improve students’ vocabulary achievement / D. Fadhilawati. JARES (Journal of Academic Research and Sciences). 2016. Vol. 1(2). P. 4–4.
Sari A., Rahmi D. S., Widiati U. Pharmacy Students’ Vocabulary Acquisition: Review on Conventional-based and Technology-based Teaching Strategies / A. Sari, D. S. Rahmi, U. Widiati. Proceedings of EEIC. 2023. Vol. 3.
Nation I. S. P. Learning Vocabulary in Another Language / I. S. P. Nation. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 477 с.
Oxford R. (Ed.) Language Learning Strategies Around the World: Cross Cultural Perspectives (Technical Report No. 13) / R. Oxford. University of Hawai’i, Second Language Teaching and Curriculum Center, 1996. 299 с.
O’Malley M. J., Chamot A. U. Learning Strategies in Second Language Acquisition / M. J. O’Malley, A. U. Chamot. Cambridge: Cambridge Applied Linguistics, 1996. 285 с.
Marin-Marin A. Extraversion and the use of vocabulary learning strategies among university EFL students in Mexico: Doctoral dissertation / A. Marin-Marin. University of Essex, 2005. 354 с.
Gu Y., Johnson R. K. Vocabulary learning strategies and language learning outcomes / Y. Gu, R. K. Johnson. Language Learning. 1996. Vol. 46(4). P. 643–679.
Intaraprasert C. ETS Students and Vocabulary Learning Strategies: A Preliminary Investigation / C. Intaraprasert. Unpublished Research, Suranaree University of Technology, Nakhon Ratchasima, Thailand, 2004.
Lessard-Clouston M. Language learning strategies: An overview for L2 teachers / M. Lessard-Clouston. The Internet TESOL Journal. 1997. Vol. III (12). URL: http://iteslj.org/Articles/Lessard-Clouston-Strategy.html (дата звернення: 14.04.2002).
Rabadi R. I. Vocabulary learning strategies employed by undergraduate EFL Jordanian students / R. I. Rabadi. English Language and Literature Studies. 2016. Vol. 6(1). P. 47–58.
Ali L. F., Zaki S. Exploring Vocabulary Learning Strategies across ESL/EFL Contexts: Juggling between Experiential and Traditional Modes of Learning / L. F. Ali, S. Zaki. Journal of Education and Educational Development. 2019. Vol. 6(2). P. 201–218.
Науменко О. М., Стучинська Н. В., Мусієнко Л. М. Роль мотивації у вивченні англійської мови за професійним спрямуванням майбутніми лікарями / О. М. Науменко, Н. В. Стучинська, Л. М. Мусієнко. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2023. Вип. 1(52). С. 119–123. DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.119-123.