ПРОБЛЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ФАРМАЦЕВТІВ, ЗУМОВЛЕНІ ВИКЛИКАМИ СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-14

Ключові слова:

післядипломна освіта, фармація, атестація

Анотація

Умови військового стану зумовили серйозні виклики для післядипломної освіти фармацевтів. Основним завданням стало забезпечення безперервного навчання в умовах війни, особливо післядипломної освіти. Це вимагало швидкої адаптації, як законодавства, так і освітнього процесу, в тому числі з використанням дистанційного формату та застосування цифрових технологій, що висунуло нові вимоги до навчальних закладів. Фармацевтична галузь зіткнулася з новими викликами зумовленими військовими діями в Україні. Відсутність регулярної атестації та кваліфікаційної оцінки фармацевтів може негативно вплинути на якість надання фармацевтичної допомоги населенню та військовим. У відповідь на ці виклики Міністерство охорони здоров’я України ініціювало реформування фармацевтичної освіти. Зокрема це буде вимагати переходу до дуальної форми навчання та створення навчально-виробничих аптек. Адаптація навчальних програм до умов війни, використання міжнародного досвіду та впровадження дистанційного навчання повинні стати ключовими напрямами реформ. Однак збереження належного рівня кваліфікації фахівців залишається важливою проблемою. Забезпечення якості освіти та атестації є критичними для подальшої роботи фармацевтичної галузі й підтримки боєздатності Збройних сил України. Висновки статті акцентують на необхідності комплексного підходу до вирішення проблем післядипломної освіти фармацевтів через впровадження інноваційних освітніх технологій, адаптацію до нових умов і використання міжнародного досвіду.

Посилання

Смойловська Г. П. Фармацевтична технологія в системі безперервної підготовки фармацевта / Г. П. Смойловська, О. О. Малюгіна. Безперервний професійний розвиток фармацевтичних працівників : матер. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, присвяч. 30-річчю заснування Інституту підвищення кваліфікації спеціалістів фармації Національного фармацевтичного ун-ту (1–2 листоп. 2023 р., м. Харків). X. : НФаУ, 2023. С. 84–89.

Артюшенко А. Розвиток здоров’язбережувального мислення майбутніх фармацевтів у системі післядипломної освіти. Молодь і ринок, 2023. 9(217), 33–37.

Пельо І. М., Рева Т. Д., Ніженковська І. В., Козак Н. Д., Коновалова Л. Д. Тенденції професійної підготовки фахівців із фармації в Україні. Медичні перспективи, 2020. 25(3), 4–8.

Cisneros R. M., ... Boyle C. J. International practice experiences in pharmacy education. American Journal of Pharmaceutical Education, 2017. 77(9), 188.

Bress A. P., Filtz M. R., Truong H.-A., Nalder M., Vienet M., Boyle C. J. An advanced pharmacy practice experience in Melbourne, Australia: practical guidance for global experiences. Currents in Pharmacy Teaching and Learning, 2011. 3(1), 53–62.

Гнезділова К. М. Використання інтерактивних технологій у системі післядипломної освіти фармацевтів. Молодь і ринок. Щомісячний науково-педагогічний жур-нал. Дрогобич, 2023. No 5 (213). С. 12–17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27

Як цитувати

Михайлюк, Є. О., Чемериз, Ю. О., & Самелюк, Ю. Г. (2024). ПРОБЛЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ФАРМАЦЕВТІВ, ЗУМОВЛЕНІ ВИКЛИКАМИ СЬОГОДЕННЯ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (4), 87–89. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-14