ОЦІНКА ПОТРЕБ ЛІКАРІВ ЩОДО ФОРМ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-6Ключові слова:
безперервний професійний розвиток лікарів, цикли тематичного удосконалення, фахові школи, майстер-класи, семінари, тренінги, військовий станАнотація
Безперервний професійний розвиток лікарів (БПР) є одним з видів післядипломної освіти лікарів. Військова агресії РФ проти України створила нові виклики для підтримки та удосконалення професійних знань лікарів. Перебої в постачанні електроенергії, міграційні процеси, дроново-ракетні атаки вимагали переходу на онлайн форми навчання. Метою дослідження є вивчення думки слухачів стосовно форми навчання в умовах військового стану. Опитування проводилось у січні 2023 року серед слухачів навчально-наукового центру – Український тренінговий центр сімейної медицини Національного медичного університету імені О.О. Богомольця (далі – ННЦ– УТЦСМ). В опитуванні взяли участь 132 лікарі різних спеціальностей. За результатами опитування лікарі орієнтовані на здобуття нових практичних навичок (фахові школи, майстер-класи, тренінги), які б надавались у дистанційному (онлайн) або змішаному (онлайн/оффлайн) форматах. При цьому потенційні користувачі використовують для освітніх комунікацій месенджери Viber та Telegram.
Посилання
Постанова Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 725 «Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/725-2021-%D0%BF#n13
наказ МОЗ України від 22 лютого 2019 р. № 446 (із змінами) «Деякі питання безперервного професійного розвитку лікарів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25 березня 2019 р. за № 293/33264. URL: https://moz.gov.ua/uk/decrees/nakaz-moz-ukraini-vid-22022019--446-dejaki-pitannja-bezperervnogo-profesijnogorozvitku-likariv
наказ МОЗ України від 25.07.2023 № 1347 «Про затвердження перелік циклів спеціалізації та тематичного удосконалення за лікарськими та фармацевтичними (провізорськими) спеціальностями», зареєстрований в Міністерстві юстиції України рони здоров’я за № 1362/40418 від 10 серпня 2023 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1362-23#n8
Сучасні виклики післядипломної медичної освіти лікарів із медицини невідкладних станів АО Волосовець. Українські медичні вісті, 2023 – umv.com.ua МЕДИЧНА ОСВІТА. 2022. № 1.
Гречківська Н. В., Виноградова Г. М. Особливості організації безперервного професійного розвитку лікарів в умовах воєнного часу. International scientific conference. February 7–8, 2024. С.105–108. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-401-6-28
Лондар Л. П. Щодо забеспечення дистанційного навчання в Україні в умовах війни. Освіта України в умовах воєнного стану: управління, цифровізація, євроінтеграційні аспекти: збірник тез доповідей ІV Міжнародної науково-практичної конференції (наукове електронне видання), 25 жовтня, 2022 Київ: ДНУ «Інститут освітньої аналітики», 2022. С. 360.
Крючко Т. О., Литус С. І. Шляхи вирішення проблем медичної дистанційної освіти в умовах війни. V міжнародна Науково-практична конференція «Соціально-етичні та деонтологічні проблеми сучасної медицини (немедичні проблеми в медицині)». Запоріжжя, 2024. С. 173–175.
Фейса С. В. Організація навчання лікарів в умовах війни (на прикладі курсів безперервного професійного розвитку з клінічної лабораторної діагностики). Еducation via Distance Learning and other Pedagogical Challenges: Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Internet Conference, September 21–22, 2023. FOP Marenichenko V.V., Dnipro, Ukraine, p. 205–206
Кучин Ю., Лимар Л. Дистанційна освіта докторів філософії-медиків за умов COVID19 та війни з Росією: нові реалії. Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина, 2023. 13(2(48), 5–11. https://doi.org/10.24061/2413-4260.XIII.2.48.2023.1