РОЛЬ ТА ЗНАЧЕННЯ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРАЦІВНИКІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я, ЗДОБУВАЧІВ МЕДИЧНОЇ ТА ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ОСВІТИ ТА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ТА ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОХОРОНИ ЗДОРОВ

Автор(и)

  • Вадим Георгійович Терентюк Національний медичний університет імені О.О. Богомольця https://orcid.org/0000-0002-7046-4922
  • Інна Іванівна Кучеренко Національний медичний університет імені О.О. Богомольця https://orcid.org/0000-0002-0734-6544
  • Дарʼя Геннадіївна Матукова-Ярига Національний медичний університет імені О.О. Богомольця https://orcid.org/0000-0001-7217-8658

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-3-15

Ключові слова:

цифрова освіта, цифровізація, цифрова трансформація, електронна система охорони здоров’я, електронна охорона здоров’я, рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров’я

Анотація

У статті наведено деякі результати анкетування співробітників закладів освіти, підпорядкованих МОН та МОЗ, що готують фахівців галузі 22 Охорона здоров’я, а також за спеціальністю 073 Менеджмент (ОП «Менеджмент в сфері охорони здоров’я»), в період виконання грантової програми з розвитку цифрових компетентностей працівників охорони здоров’я та здобувачів медичної і фармацевтичної освіти Проєкту Агентства Сполучених Штатів з міжнародного розвитку (USAID) «Підтримка реформи охорони здоров’я», а також обґрунтовано необхідність вдосконалення цифрової освіти як фундаментальної передумови для досягнення результатів цифрової трансформації та реформування охорони здоров’я. Розвиток цифрових технологій у сучасній Україні охоплює майже всі галузі суспільного та економічного життя. Зокрема, обмеження розвитку цифровізації та цифрової трансформації в певних сферах пов’язане з недостатнім рівнем цифрових компетентностей значної частини населення нашої країни [1]. З початку реформи системи охорони здоров’я, були визначені такі основні завдання: зміна підходів до фінансування системи охорони здоровʼя, цифровізація та створення цифрових сервісів для пацієнтів, формування пацієнто-центричної моделі охорони здоровʼя, створення умов для ефективного керування ресурсами, мінімізація і повне усунення неформальних платежів та інших корупційних явищ, формування справедливої та керованої системи охорони здоровʼя. Їх реалізація мала системно змінити підходи до керування системою охорони здоров’я, розширити можливості пацієнтів, покращити якість та доступність послуг охорони здоров’я [1].

Посилання

Терентюк В.Г., Матукова-Ярига Д.Г., Кучеренко І. І. Цифрова освіта як невід’ємна складова цифрової трансформації охорони здоров’я. Scientific and pedagogical intership “The impact of digitalization on higher medical education”, May 6 – June 16, 2024. URL: http://ir.librarynmu.com/handle/123456789/12115.

Кучин Ю.Л., Кучеренко І.І. Комп’ютерне тестування як елемент внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Медицина та фармація: освітні дискурси. 2023. № 1. С. 3–8. DOI: https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-1-1.

Індивідуальна освітня траєкторія здобувачів вищої медичної освіти: методичні та технічні аспекти реалізації. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/56/part_2/36.pdf.

Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров’я України URL: https://moz.gov.ua/uk/ramka-cifrovihkompetentnostej-

pracivnika-ohoroni-zdorov-ya.

Цифрова грамотність населення України 2019 URL: https://osvita.diia.gov.ua/uploads/0/585-cifrova_gramotnist_naselenna_ukraini_2019_compressed.pdf.

Цифрова грамотність населення України. Звіт за результатами загальнонаціонального опитування. 2021. URL: https://osvita.diia.gov.ua/uploads/0/2625-doslidzenna_2021_ukr.pdf.

Дослідження цифрової грамотності в Україні 2023 URL: https://osvita.diia.gov.ua/uploads/1/8800-ua_cifrova_gramotnist_naselenna_ukraini_2023.pdf.

Оцінка рівня цифрової грамотності серед медичних працівників Житомирської, Львівської та Донецької областей та розробка рекомендацій щодо її загального покращення в Україні. Аналітичний звіт за результатами соціологічного дослідження MLS GROUP, USAID Health Reform Support. URL: https://moz.gov.ua/uk/ocinkarivnja-cifrovoi-gramotnosti-sered-medichnih-pracivnikiv-zhitomirskoi-lvivskoi-ta-doneckoi-oblastej-ta-rozrobkarekomendacij-schodo-ii-zagalnogo-pokraschennja-v-ukraini.

Деякі питання електронної системи охорони здоров’я: Постанова Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/411-2018-%D0%BF#Text.

Про схвалення Концепції розвитку електронної охорони здоров’я: Розпорядження КМУ від 28 грудня 2020 року № 1671-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1671-2020-%D1%80#Text.

Про затвердження Порядку ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я: Наказ МОЗ від 30 листопада 2020 року № 2755, зареєстрований в Мін’юсті 13 січня 2021 року № 44/35666. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0044-21#Text.

Рамка цифрової компетентності громадянина України. 2023. URL: https://osvita.diia.gov.ua/uploads/1/7451-ramka_cifrovoi_kompetentnosti.pdf.

Опис Рамки цифрової компетентності для громадянина України. 2021. URL: https://osvita.diia.gov.ua/uploads/0/2905-2316_for_citizens_2.pdf.

Рамка цифрової компетентності бібліотечного працівника. URL: https://osvita.diia.gov.ua/uploads/1/9777-ramka_dla_bibliotekariv.pdf.

Рамка цифрової компетентності педагогічних й науково-педагогічних працівників. URL: https://osvita.diia.gov.ua/uploads/0/2900-2629_frame_pedagogical.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-30

Як цитувати

Терентюк, В. Г., Кучеренко, І. І., & Матукова-Ярига, Д. Г. (2024). РОЛЬ ТА ЗНАЧЕННЯ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРАЦІВНИКІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я, ЗДОБУВАЧІВ МЕДИЧНОЇ ТА ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ОСВІТИ ТА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ТА ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОХОРОНИ ЗДОРОВ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (3), 105–110. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-3-15