ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ОБ’ЄКТИВНОГО СТРУКТУРОВАНОГО ПРАКТИЧНОГО (КЛІНІЧНОГО) ІСПИТУ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ФАКУЛЬТЕТУ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ ГРОМАДЯН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-3-12

Ключові слова:

об’єктивний структурований практичний (клінічний) іспит (ОСП(К)І), професійні компетентності, іноземні студенти, майбутні магістри медицини

Анотація

У статті проаналізовано та узагальнено досвід організації об’єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту для студентів-медиків факультету підготовки іноземних громадян у 2022/2023 та 2023/2024 навчальних роках. Об’єктивний Структурований Клінічний Іспит (ОСКІ) є складовою частиною обов’язкового для здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» за спеціальностями галузі знань 22 «Охорона здоров’я» Єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ). ОСКІ орієнтований на оцінювання практичної складової частини професійної компетентності майбутніх фахівців галузі охорони здоров’я і передбачає проведення клінічних випробувань у спеціально обладнаних ОСКІ-центрах. З початком повномасштабної війни перед університетом постали випробування щодо організації освітнього процесу в безпечних для студентів та викладачів умовах та потребою забезпечення якості та доступності вищої медичної освіти. Особливо гострого характеру набуло питання формування практичної складової частини професійної компетентності майбутнього лікаря та її оцінювання під час атестації випускників. У роботі описано особливості організації іспиту в умовах воєнного стану та висвітлено алгоритм проходження клінічних станцій в дистанційні формі за допомогою «аватарів». Для досягнення поставленої мети дослідження були використані: бібліосемантичний метод – для вивчення науково-методичної, психолого-педагогічної літератури та нормативних документів з проблеми дослідження; порівняння та узагальнення досвіду щодо формування предметної компетентності майбутніх фахівців галузі охорони здоров’я; аналіз навчально-технічних та навчально-методичних джерел з проблем організації атестації випускників у дистанційному форматі; емпіричні – бесіди та інтерв’ювання іноземних студентів і НПП університету. Здійснено порівняння результатів складання ОСП(К)І у 2022/2023 та 2023/2024 навчальних роках як загалом, так і по окремих станціях (внутрішня медицина; хірургія; педіатрія; акушерство та гінекологія; СЛР; інфекційні хвороби; гігієна та екологія, ООЗ). Порівняльний аналіз результатів складання ОСП(К)І дає підстави говорити про зниження успішності із станцій внутрішньої медицини та інфекційних хвороб, тоді як з педіатрії, акушерства та серцево-легеневої реанімації успішність студентів зросла. З огляду на це можна дійти висновку, що дистанційна форма навчання не повною мірою забезпечує практичну складову частину підготовки майбутніх магістрів медицини. При цьому абсолютна успішність складання іспиту серед студентів факультету іноземних громадян становила 100% як в поточному, так і в минулому навчальних роках.

Посилання

Kuchyn I., Naumenko O., Vlasenko O. et al. Implementation of a Single Information and Educational Environment of the University “NMU Digital”. In Proceedings of the 2nd M.I. Zhaldak Symposium on Advances in Educational Technology – AET. SciTePress. 2023. Р. 62–74. DOI: 10.5220/0012061600003431.

Kuchyn I., Vlasenko O., Gashenko I. et al. Creating the informational and educational environment of the university based on the distance learning platform LIKAR_NMU. Archives of Pharmacy Practice. 2021. № 12 (2). P. 66–74. DOI: 10.51847/5zZerOAbwA.

Kuchyn I., Vlasenko O., Melnyk V. et al. Simulation training and virtual patients as a component of classroom training of future doctors under Covid-19 conditions. Wiadomości lekarskie. 2022. Vol. LXXV. № 5 (1). P. 1117–1122. DOI: 10.36740/WLek202205112.

Kuchyn І., Naumenko O., Vlasenko O. et al. The experience of designing a single information and educational environment of the university “NMU Digital”. Educational Technology Quarterly. Ukraine. 2022. № 1. P. 73–87. DOI: 10.55056/etq.10.

Власенко О., Микитенко П., Кучеренко І. Єдине автоматизоване інформаційно-освітнє середовище університету – «НМУ_Цифровий». V Всеукраїнська науково-практична конференція «Нові інформаційні технології управління бізнесом»: збірник тез. Київ: Спілка автоматизаторів бізнесу, 2022. C. 34–37.

Грищенко Н., Ковальчук О. Моніторинг рівня задоволеності якістю підготовки з педіатрії здобувачів освіти за спеціальністю 222 «Медицина» факультету підготовки іноземних громадян Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. Здоров’я дитини. 2024. № 19. С. 208–213. DOI: 10.22141/2224-0551.19.4.2024.1707.

Про вищу освіту: Закон України від 1 липня 2014 р. № 1556-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Кучин Ю., Власенко О., Кучеренко І. та ін. Індивідуальна освітня траєкторія здобувачів вищої медичної освіти: методичні та технічні аспекти реалізації. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 56. Т. 2. С. 163–169. DOI: 10.32782/2663- 6085/2023/56.2.36.

Кучин Ю., Власенко О., Кучеренко І. та ін. Комп’ютерне тестування в системі моніторингу успішності майбутніх магістрів М(Ф)ЗВО. Фізико-математична освіта. 2022. Т. 35, № 3. С. 41–49. DOI: 10.31110/2413-1571-2022-035-3-006.

Кучин Ю., Канюра О., Мельник В. та ін. Симуляційні технології у системі підготовки майбутніх лікарів в умовах Covid-19. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2022. Вип. 86. С. 132–142. DOI: 10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.26.

Микитенко П., Власенко О., Кучеренко І. Система моніторингу успішності майбутніх магістрів М(Ф)ЗВО. Актуальні проблеми та перспективи розвитку фундаментальних, прикладних, загальнотехнічних та безпекових наук: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. Київ: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2022. С. 7–8.

Микитенко П., Власенко О., Кучеренко І. Аналіз комунікативної діяльності учасників освітнього процесу М(Ф) ЗВО залежно від форми навчання. Український науково-медичний молодіжний журнал. Спеціальний випуск. 2022. № 2 (130). С. 16–17.

Про затвердження Порядку, умов та строків розроблення і проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту та критеріїв оцінювання результатів: Наказ МОЗ України від 19 лютого 2019 р. № 419. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0279-19#Text.

Про проведення атестації здобувачів вищої освіти за другим (магістерським) рівнем вищої освіти зі спеціальності 222 «Медицина» у 2022/2023 навчальному році: Наказ НМУ імені О.О. Богомольця від 17 квітня 2023 р. № 288. URL: https://drive.google.com/file/d/1BQ9Uqqqv_SAUtEmu0d-g8kkPMJUOIAJs/view.

Про проведення атестації здобувачів вищої освіти за другим (магістерським) рівнем вищої освіти зі спеціальності 222 «Медицина» у 2023/2024 навчальному році: Наказ НМУ імені О.О. Богомольця від 30 квітня 2024 р. № 481. URL: https://drive.google.com/file/d/1ctrGvwq2rMaSNh5VdrsBtSUyzwbZZqtf/view.

Про затвердження Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань 22 «Охорона здоров’я»: Постанова Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р. № 334. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/334-2018-%D0%BF#Text.

Стучинська Н., Новікова І. Проєктування сучасного освітнього середовища на засадах особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2016. Вип. 10 (ч. 2). С. 142–148.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-30

Як цитувати

Парфьонова, О. І. (2024). ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ОБ’ЄКТИВНОГО СТРУКТУРОВАНОГО ПРАКТИЧНОГО (КЛІНІЧНОГО) ІСПИТУ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ФАКУЛЬТЕТУ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ ГРОМАДЯН. Медицина та фармація: освітні дискурси, (3), 83–88. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-3-12