МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ ЯК АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-3-11Ключові слова:
лінгвістична компетентність, інтерактивні інструменти, фахова медична підготовка, міждисциплінарні зв’язки, компетентністний підхідАнотація
У статті досліджено процес формування лінгвістичної професійної компетентності здобувачів вищої медичної освіти. Розглянуто застосування інформаційних та дидактичних інструментів у сучасному освітньому процесі. Відзначено значущість застосування міждисциплінарних зв’язків для підготовки майбутніх лікарів на перших та старших курсах на прикладі навчання у Харківському національному медичному університеті. З’ясовано, що використання інтерактивних інформаційних технологій і засобів соціальних комунікацій підвищує мотивацію студентів і сприяє формуванню високого рівня лінгвістичної компетентності. Поєднання теоретичної бази гуманітарних дисциплін та практичних навичок, отриманих на клінічних кафедрах, формує професійну лінгвістичну компетентність майбутніх лікарів. Теоретичні знання, здобуті під час вивчення дисципліни «Латинська мова та медична термінологія», вдосконалюються та впроваджуються на практиці, що створює логічну структуру формування лінгвістичної компетентності, важливої для подальшої професійної діяльності медичного працівника. Проаналізовано вплив сучасних підходів до навчання із застосуванням цифрових навчальних ресурсів. Узагальнено ефективні інструменти реалізації компетентнісного підходу з використанням інформаційних та цифрових засобів, які можуть бути застосовані в офлайновому та дистанційному навчанні. Відзначено ефективність лінгводидактичних методів у професійній підготовці, що підвищує результативність навчального процесу. Доведено, що латинська мова та медична термінологія є одними з елементів міждисциплінарної інтеграції, що виступає провідним аспектом формування лінгвістичної компетентності здобувачів вищої медичної освіти. Окреслено перспективи подальших досліджень, зокрема у вдосконаленні методів реалізації міждисциплінарного підходу у навчанні, дослідженні суміжних фахових дисциплін та їх практичного зв’язку під час клінічної підготовки майбутніх лікарів, вдосконалення методів компетентнісного підходу.
Посилання
Благун С.С., Стучинська Н.В., Духота С.А. Міждисциплінарний підхід до вивчення анатомічної та гістологічної термінології майбутніми лікарями. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип 61, т. 1. С. 108–112. DOI https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/61.1.20.
Генсерук Г.Р. Цифрова компетентність як одна із професійно значущих компетентностей майбутніх учителів. Open educational e-environment of modern University. 2019. № 6. С. 8–16.
Енциклопедія сучасної України. НАН України, НТШ. Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2011. URL: https://esu.com.ua/article-12384.
Іленко Н.М., Бойченко О.Н. Міждисциплінарні зв’язки як фактор вдосконалення вивчення предмету терапевтична стоматологія при підготовці майбутнього лікаря. Вісник проблем біології і медицини. 2018. Вип. 4, т. 2 (147). С. 223–225.
Ковальчук В.І., Федотенко С.Р. Інноваційні технології навчання – основа модернізації професійної освіти. Молодий вчений. 2018. № 12. С. 425–429.
Кушнір В.С. Модель професійно орієнтованої лінгвістичної компетентності майбутніх медиків. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2015. № 23. С. 71–76.
Мошель Т.М. Міждисциплінарна інтеграція у формуванні клінічного мислення майбутніх лікарів-стоматологів. Реалії, проблеми та перспективи вищої медичної освіти. 2021. С. 180–182.
Некрашевич Т.В. Аспекти формування лінгвістичної компетентності студентів закладів вищої медичної освіти в умовах дистанційного навчання. Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей V Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 19–20 листопада, 2020 р. Полтава, 2020. С. 301–305.
Олізько Ю.Ю. Міждисциплінарний підхід як засіб реалізації основних дидактичних принципів навчання. Педагогічний дискурс. 2015. Вип. 18. С. 161–165.
Орду К.С. Формування інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх сімейних лікарів у професійній підготовці: дис. ... докт. філософії. Одеса. 2021. 318 с.
Попович З.Б., Гірна Г.А., Репецька О.М., Голотюк В.В., Базалицька О.В. Формування професійної компетентності здобувачів освіти під час навчання в медичному ЗВО. Health & Education. 2024. Вип. 2. С. 238–242.
Прийдак Т.Б., Яловега Л.В., Лега О.В., Мисник Т.Г., Зоря С.П. Розвиток цифрової компетентності як умова забезпечення конкурентоспроможності майбутніх економістів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Т. 73. Вип. 5. С. 28–44.
Сухомлин О.В. Цифрова компетентність здобувачів вищої філологічної освіти в умовах сучасних запитів суспільства: ціннісний аспект. Молодь і ринок. 2022. № 2. С. 170–176.
Чечотіна С.Ю. Актуальність упровадження міждисциплінарної інтеграції при вивченні фармакології. Український стоматологічний альманах. 2013. № 4. С. 86–89.
Blahun S., Stuchynska N., Lytvynenko N., Khmil I., Serhiienko T., Hladyshev V. The Communicative Competence of Future Healthcare Specialists in the Context of Pharmaceutical Market Transformation. Arch. Pharm. Pract. 2022. № 13 (1). Р. 74–81. DOI: https://doi.org/10.51847/geyd1jzGppScopusQ4.