ОСНОВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-2-4Ключові слова:
дистанційне навчання, PhDs, технології навчанняАнотація
У статті описано основні організаційно-технологічні особливості організації дистанційного навчання майбутніх докторів філософії галузі «Охорона Здоров’я». Показано, що дистанційне навчання, починаючи з 2020р., здійснюється в синхронному або асинхронному режимі, або ж поєднує обидва режими для забезпечення якісного навчального процесу. Наголошено на особливому значенні асинхронного навчання восени 2022року, за умов відключень електроенергії та інтернет зв’язку в країні. Визначено, що основними технологічними компонентами дистанційного навчання майбутніх докторів філософії галузі «Охорона Здоров’я» є засоби зберігання навчального контенту та навчальні посібники, соціальні мережі та месенджери, засоби організації відеоконференцій та системи управління освітою LMS. На підставі аналізу власного досвіду викладання майбутнім докторам філософії-медикам у дистанційному форматі визначено, що навчальний контент авторкою було представлено у вигляді електронного посібника та е-портфоліо, ряду методичних вказівок до навчального матеріалу, онлайн-посилань, аудіо- та відео-матеріалів. Для організації власне відеоконференц-зв’язку було використано платформи Skype та Google Meets, зважаючи на корпоративний доступ університету до мережі Google. На початку роботи дистанційно було використано також соціальну мережу Facebook, Messenger FB для організації взаємодії, проте, пізніше, з метою стандартизації та уніфікації способів взаємодії та уникнення плутанини дані мережі не використовувались авторкою. З метою оптимізації роботи було використано LMS платформу університету на базі MOODLE Neuron та LIKAR. Вважаємо за доцільне проведення загального тривалого дослідження з порівнянням якості дистанційної та звичайної освіти, проте в однакові часові проміжки, оскільки порівняння якості навчання до 2020 року та після 2020 може нерелевантно відображати ефективність освітніх систем через зовнішні та індивідуальні фактори.
Посилання
Антощук С. та Гравіт В. Основи організації дистанційного навчання в післядипломній педагогічній освіті : посібник. Суми : НІКО, 2015. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/218892867.pdf (дата звернення: 21 червня 2022).
Биков В.Ю. та Кухаренко В.М. Технологія створення дистанційного курсу: навчальний посібник. Київ : Міленіум, 2008, 324 с.
Думанський Н.О. Класи сучасних технологій дистанційної освіти. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Інформаційні системи та мережі. 2008. С. 119–125. URL: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/210(дата звернення: 25 червня 2022).
Кривіцька В.В. та Прищак М.Д. Технології дистанційного навчання. Вісник Вінницького національного технічного університету. 2020. URL: http://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/29708/9638.pdf?sequence=3&isAllowed=y.
Кучай О. та Дем’янюк А. Сучасні технології дистанційного навчання. Гуманітарні студії: історія та педагогіка. 2022 № 2. С. 77–85. URL: http://gsip.wunu.edu.ua/index.php/gsipua/article/view/52 (дата звернення: 30 грудня 2022).
Рязанцева О.В. Формування готовності студентів магістерської підготовки до педагогічної комунікації в умовах дистанційної освіти. Кандидат педагогічних наук. Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2019. URL: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/2019/10/dis_Ryazanceva-1.pdf (дата звернення: 21 червня 2022).
Ткаченко Л.В., Хмельницька О.С. Особливості впровадження дистанційного навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. № 75(3). С. 91–96. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-3.18.
Darby S. Small teaching online: The Learning Science Applied to Online Classes with Effective Strategies to Teach Anything to Anyone. Creative Publishing Solution, 2020.
Perveen A. Synchronous and Asynchronous E-Language Learning. Open Praxis, 2016, 8(1), pp. 21–39. DOI: https://doi.org/10.5944/openpraxis.8.1.212.