РОЛЬ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «АНГЛІЙСЬКА МОВА В КЛІНІЧНІЙ ПРАКТИЦІ» У ФОРМУВАННІ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-2-3

Ключові слова:

компетентність, фахова компетентність, студенти-медики, професійна діяльність, англійська мова

Анотація

Стаття містить результати дослідження проблеми ролі вибіркової дисципліни «Англійська мова в клінічній практиці» у формуванні фахових компетентностей студентів-медиків. Охарактеризовано сутність компетентності як інтегровану якість, що відображає поінформованість, обізнаність (знання, уміння, навички), авторитетність і визначається особистісними якостями, поведінковими характеристиками. Виокремлено фахову компетентність студентів-медиків як систему професійно значущих якостей, знань, умінь, навичок, об’єднаних гуманно-ціннісним ставлення до пацієнтів, колег, спрямованістю на особисте, професійне вдосконалення. Зазначено риси професійної діяльності медичних працівників, яка спрямована на збереження життя, здоров’я людини, запобігання хворобам, полегшення страждань хворих, вирішення діагностичних, терапевтичних завдань, вдосконалення професійних знань, навичок, особистісних якостей, оволодіння досвідом, реалізацію науково-дослідної роботи. Акцентовано увагу на фахових компетентностях, окреслених у Стандарті вищої освіти за спеціальністю 222 «Медицина» для другого (магістерського) рівня вищої освіти. Презентовано погляди дослідників щодо особливостей формування фахових компетентностей студентів-медиків. Здійснено опис вибіркової дисципліни «Англійська мова в клінічній практиці», яка відповідає Стандарту вищої освіти за спеціальністю «Медицина» у формуванні фахових компетентностей студентів медиків. Доведено роль вивчення англійської мови у формуванні фахових компетентностей студентів-медиків.

Посилання

Salganik L., Rychen D., Moser U., Konstant J. Definition and Selection of Competencies: Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO): Analysis of Theoretical, Conceptual Foundations, SFSO, OECD, ESSI, Neuchatel. 2001. 9 р.

Овчарук О.В. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики. Київ, 2004. 112 с.

Сисоєва С. Компетентнісно зорієнтована вища освіта: формування наукового тезаурусу. Компетентнісно зорієнтована освіта: якісні виміри: монографія / ред. Огнев’юк В.О., Хоружа Л.Л. та ін. Київ, 2015. С. 18–44.

Сисоєва С.О., Соколова І.В. Проблеми неперервної професійної освіти: тезаурус наукового дослідження. Київ, 2012. 362 с.

Хоменко К.П. Формування професійної компетентності майбутніх лікарів. Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету ім. Григорія Сковороди. 2015. Вип. 36(62). Т. 2. С. 321–330.

Вороненко Ю.В., Мінцер О.П. Безперервний професійний розвиток лікарів і провізорів – нові принципи побудови системи. Медична освіта. 2011. № 2. С. 41–44.

Лукаш Ю.М. Основні аспекти формування професійно-комунікативної компетентності студентів-медиків у процесі вивчення соціально-гуманітарних дисциплін. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. 2018. № 1. С. 150–156.

Троценко О.В. Медична субкультура : навчально-методичний посібник для вітчизняних студентів зі спеціальності «Медицина». Харків, 2020. 40 с.

Сенюк Б.П., Борейко Л.Д., Юрнюк С.В. Формування професійної компетентності у лікарів-інтернів терапевтичного профілю. Herald pedagogiki. Nauka i Praktyka. 2016. № 17-18. С. 89–92.

Гришкова Р.О. Методика навчання англійської мови за професійним спрямуванням студентів нефілологічних спеціальностей. Миколаїв, 2015. 220 с.

Канюк О.С. Особливості викладання курсу «Англійська мова професійного спрямування для студентів–медиків». Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 49. Т. 1. С. 55–58.

Науменко О.М., Стучинська Н.В., Мусієнко Л.М. Роль мотивації у вивченні англійської мови за професійним спрямуванням майбутніми лікарями. Науковий вісник Ужгородського університету. 2023 Вип. 1(52). С. 119–123. 13. Морозов С.М., Шкарапута Л.М. Словник іншомовних слів. Київ, 2000. 680 с.

Доротюк В.І., Рогоза В.В. Обираємо професії типу «людина-людина», «людина-знакова система», «людина-художній образ». Київ, 2019. 112 с.

Міністерство освіти і науки України (2021, Лист. 08). Наказ № 1197, Про затвердження стандарту вищої освіти за спеціальністю 222 Медицина для другого (магістерського) рівня вищої освіти. URL: http://surl.li/eyimk.

Захарова В.О., Підмазіна О.М. Англійська мова в клінічній практиці: робоча програма з навчальної дисципліни. Київ, 2023. 18 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-30

Як цитувати

Кушнір, В. С., Камінська, І. П., Сторожук, Х. В., & Старченко, М. В. (2023). РОЛЬ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «АНГЛІЙСЬКА МОВА В КЛІНІЧНІЙ ПРАКТИЦІ» У ФОРМУВАННІ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (2), 20–24. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2023-2-3