ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА БІОХІМІЯ» ЗДОБУВАЧАМИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «МЕДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ» В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ВИКЛИКИ ТА АДАПТИВНІ СТРАТЕГІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2025-3-1

Ключові слова:

здобувачі вищої медичної освіти, дистанційне навчання, дисципліна «Медична біохімія», спеціальність «Медична психологія»

Анотація

У статті розглянуто умови та виклики дистанційної організації освітнього процесу здобувачів вищої медичної освіти спеціальності «Медична психологія» в умовах воєнного стану, теоретично узагальнено та обґрунтовано особливості впровадження дистанційної форми навчання, визначено виклики й недоліки організації дистанційної форми організації освітнього процесу здобувачів вищої медичної освіти. Проаналізовано особливості освітнього процесу та мотивації здобувачів вищої освіти спеціальності «Медична психологія» при вивченні дисципліни «Медична біохімія» в умовах воєнного стану, виявлено виклики, сформульовано адаптивні стратегії викладання. Здійснено порівняльний ретроспективний аналіз успішності здобувачів вищої медичної освіти в умовах змішаної форми навчання. Досліджено переваги, зокрема зручність для здобувачів вищої медичної освіти, відсутність обмежень щодо місця та часу. Доведено, що для забезпечення належної якості освіти необхідна компіляція онлайн- та офлайн-форм навчання. Перспективним уважаємо вдосконалення онлайн-формату освітнього процесу, розвиток технічної бази, покращення методичного забезпечення та надання додаткової підтримки здобувачам вищої медичної освіти в умовах дистанційного навчання.

Посилання

Пономаренко А. Р., Базалюк Л. В., Яніцька Л. В. Психо-емоційний стан студентів при підготовці до іспитів під час війни в Україні. ХХIII International Scientific and Practical Conference “THEORETICAL AND SCIENCE BASES OF ACTUAL TASKS”. June 14–17, 2022. Lisbon, Portugal, 2022.

Ткаченко Л. В., Хмельницька О. С. Особливості впровадження дистанційного навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. № 75(3). С. 91–96. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-3.18.

Про затвердження Програми розвитку системи дистанційного навчання на 2004–2006 роки від 23.09.2003 № 1494. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1494-2003- %D0 %BF

Про затвердження Положення про дистанційне навчання від 21.01.2004 № 40 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0464-04

Про затвердження Положення про дистанційне навчання від 25.04.2013 № 466 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13

Деякі питання організації дистанційного навчання від 08.09.2020 № 1115 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20

Яніцька Л. В., Михайлова А. Г., Прадій Т. П. Аналіз якості навчання окремих тем під час підготовки студентів-медиків. Світ наукових досліджень. Випуск 26 : матеріали Міжнародної мультидисциплінарної наукової і нтернет-конференції. 24–25 січня 2024. м. Тернопіль, Україна, м. Ополе, Польща, 2024.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-14

Як цитувати

Базалюк, Л. В., Прадій, Т. П., & Яніцька, Л. В. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА БІОХІМІЯ» ЗДОБУВАЧАМИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «МЕДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ» В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ВИКЛИКИ ТА АДАПТИВНІ СТРАТЕГІЇ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (3), 3–8. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2025-3-1