ГЕЙМІФІКАЦІЯ У ВИКЛАДАННІ ЕКОНОМІЧНИХ ТА УПРАВЛІНСЬКИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІМ МАГІСТРАМ ФАРМАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2025-3-9

Ключові слова:

гейміфікація, вища фармацевтична освіта, професійна підготовка, магістри фармації, цифрові інструменти у навчанні

Анотація

У статті розглянуто та обґрунтовано доцільність упровадження методу гейміфікації у викладанні економічних та управлінських дисциплін для здобувачів вищої освіти за спеціальністю 226 «Фармація, промислова фармація» в умовах цифровізації освітнього процесу та викликів, спричинених зовнішніми факторами (пандемія COVID-19 та воєнний стан у країні). Визначено, що сучасні студенти характеризуються високим рівнем цифрової компетентності та очікують інтерактивних і візуально привабливих форматів навчання, що актуалізує застосування студентоцентричних технологій. Гейміфікація визначена як ефективний інструмент підвищення залученості, внутрішньої мотивації, емоційної стійкості та формування практичних умінь і soft skills у майбутніх магістрів фармації. У дослідженні використано методи теоретичного аналізу наукових джерел і цифрових платформ, а також емпіричний підхід у вигляді анонімного анкетування 71 студента 4 курсу фармацевтичного факультету НМУ імені О. О. Богомольця. Виявлено, що 94,4 % респондентів позитивно оцінили важливість гейміфікації в навчанні, а найбільш затребуваними виявилися методи, пов’язані з моделюванням реальних кейсів, командними квестами та рольовими іграми. Це свідчить про прагнення студентів до інтерактивних форматів навчання, які максимально наближені до професійної практики. Використання гейміфікованих методик під час викладання дисциплін «Фармацевтичний менеджмент та маркетинг» і «Холістичний маркетинг у фармації» сприятиме розвитку критичного мислення, комунікативних навичок, здатності працювати в команді, а також формуванню управлінських та підприємницьких компетентностей, що є необхідними для успішної діяльності в умовах конкурентного фармацевтичного ринку. Результати дослідження підтвердили ефективність гейміфікації як сучасного освітнього інструменту, здатного забезпечити практикоорієнтовану підготовку та підвищити якість вищої фармацевтичної освіти.

Посилання

The state and prospects of development of national higher pharmaceutical education. T. D. Reva et al. Medicni perspektivi (Medical perspectives). 2020. Vol. 25, no. 2. P. 19–25. https://doi.org/10.26641/2307-0404.2020.2.206336

Udych Z. I., Shulha I. M., Myronova L. A. Student-centered approach in the context of digitalization of education. Innovate Pedagogy. 2023. Т. 2, № 56. Р. 151–154. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/56.2.33

But I. Teaching pharmaceutical chemistry to future masters of pharmacy in a scientific and pedagogical discourse. Ukrainian professional education. 2022. No. 11. P. 169–176. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.11.275581

Tolochko S. Theoretical and Methodological Analysis of Gamification as a Modern Educational Phenomenon. Perspectives and Innovations of Science. 2023. No. 1(19). https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-1(19)-369-383

Sahan O. V. Gamification as a Modern Educational Trend. Collection of Research Papers “Pedagogical Sciences”. 2023. No. 100, Р. 12–18. https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2022-100-2

Sakhnatska N., Aliekperova N., Kosyachenko K. Formation of Soft Skills in Higher Pharmaceutical Education Applicants through the Elective Course “Holistic Marketing in Pharmacy”. Pharmaceutical Education, Science and Practice: State, Challenges, and Prospects for Development: Proceedings of the Scientific and Practical Conference with International Participation Dedicated to the 25th Anniversary of the Pharmaceutical Faculty of Bogomolets National Medical University, Kyiv, December 19, 2023, Р. 147–148. URL: http://ir.librarynmu.com/handle/123456789/9719

Zarichkova M. V., Mishina І. Y. The study of current functional responsibilities of pharmaceutical workers and their acquisition of soft and hard skills adapted to modern conditions. Social Pharmacy in Health Care. 2023. Т. 9, № 4. Р. 39–54. https://doi.org/10.24959/sphhcj.23.308

Christopoulos A., Mystakidis S. Gamification in Education. Encyclopedia. 2023. Vol. 3, no. 4. P. 1223–1243. https://doi.org/10.3390/encyclopedia3040089

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-14

Як цитувати

Сахнацька, Н., Алєкперова, Н., & Косяченко, К. (2025). ГЕЙМІФІКАЦІЯ У ВИКЛАДАННІ ЕКОНОМІЧНИХ ТА УПРАВЛІНСЬКИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІМ МАГІСТРАМ ФАРМАЦІЇ. Медицина та фармація: освітні дискурси, (3), 63–67. https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2025-3-9